איך להפחית את העונש על תאונת דרכים עם נפגעים?

זה שאתם נוהגים על הכביש מזה שנים ונוהגים כחלק מהאינסטינקטים הטבעיים שלכם, עדיין לא מהווה ערובה לכך שלא תגרמו חלילה לתאונת דרכים עם נפגעים.

החקיקה מחמירה מאוד עם נהגים המעורבים בתאונות מסוג זה, וזאת כדי לייצר כוח הרתעה מספק לצורך שמירה על ערך החיים.

ישנם מספר עונשים להם צפויים נהגים שגרמו לתאונה עם נפגעים.

הבשורה הטובה: במקרים רבים ניתן להפחית מחומרת העונש. איך ניתן לעשות זאת? תשובה בכתבה שלפניכם.

 

מה העונש על תאונת דרכים עם נפגעים?

המספר השנתי של נפגעים בתאונות דרכים הוא אסטרונומי, כאשר מתוכו רבים הם אלו שקיפחו את חייהם בצורת קטל בכבישים. כדי להפחית את התופעה, נוקט בית במשפט בדרכי ענישה שונים לפי חומרת העבירה שביצע הנהג.

 

כתב אישום ופסילה מנהלית

כתוצאה ממעורבות וחשד לגרימת תאונת דרכים עם נפגעים, צפוי הנהג לקבל זימון לשימוע וככל הנראה הבוחן המשטרתי יכתוב כנגדו כתב אישום. הקצין המשטרתי רשאי לפסול את רישיון הנהיגה למשך 60 יום בהליך הנקרא פסילה מנהלית. בנוסף, רשאי בית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה עד לסיום כל ההליכים המשפטיים נגד הנהג, וזאת כדי שלא לסכן את משתמשי הכביש.

 

אישום בנהיגה רשלנית או נהיגה בקלות ראש

במידה ובית המשפט מוכיח כי הנהג ביצע עבירת תנועה יזומה או ביטל חובה מפורשת בחוק, וכתוצאה מכך נגרמה התאונה, הוא יואשם בנהיגה בקלות ראש או בנהיגה ברשלנות, מה שמחייב את פסילת רישיונו למשך 3 חודשים מינימום. בנוסף, נהג שגרם לתאונה עם נפגעים הכוללת חבלה של ממש, מחויב בפסילת רישיון של מינימום 3 חודשים, לא משנה מה מהות העבירה.

 

במידה והעבירה כבר נשנתה בעבר

אם הנהג גרם לתאונת הדרכים כתוצאה מביצוע עבירה הקבועה בחוק בתוספת הראשונה או השנייה לפקודת התעבורה, ובנוסף, הנהג הורשע באותה עבירה במהלך השנתיים שקדמו לתאונה, הוא מחויב בפסילת מינימום של הרישיון למשך 12 חודשים.

 

הייתי מעורב בתאונה עם נפגעים, כיצד אוכל להפחית מהעונש?

במקרה של מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, יש לדעת כי החוקים מסועפים מאוד, וקיימות הבחנות דקות בין מקרה אחד למשנהו. העונשים על גרימת תאונה עם נפגעים, כאמור, עלולים להיות חמורים ביותר, בייחוד אם מדובר בתאונת דרכים שגרמה להרוגים, המכונה תאונת דרכים קטלנית. כדי להפחית את חומרת דרכי הענישה, חשוב ביותר להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים, שיידע לייצג את התיק הפלילי שלכם היטב ולהקל בחומרת העבירה החוקית.

 

תאונת דרכים עם נפגעים – איך תבחרו את עורך הדין המתאים עבורכם?

חשוב לברר היטב על איש מקצוע איכותי ביותר, המכיר את החוק היטב, ויהיה מוכן לעשות הכל כדי להפחית את חומרת עונשכם ככל האפשר. חקרו היטב אחר עורך דין תאונות דרכים מומחה עם קבלות בשטח, הניסיון הוא פרמטר חשוב בתחום הייצוג המשפטי.

משקל
משקל

 

מאמרים באותו נושא