קצין בטיחות בתעבורה – מה תפקידו?

אם אתם עובדים בחברה בה נעשה שימוש במכוניות או ברכבי חברה שניתנים לעובדים כחלק מתנאי ההעסקה, אתם ודאי מכירים את קצין הבטיחות בתעבורה שלכם, ואם לא, אז הגיע הזמן לדעת בדיוק מה הוא עושה וכיצד יכול הוא לסייע לכם בכול הקשור לאחזקת רכב ולשמירה על ביטחונכם. 

קצין בטיחות בתעבורה

בכול עסק בו מוחזקים כלי רכב כחלק מפעילות הרכב כדוגמת חברת שליחויות או רכבים לעובדים אשר ניתנים כחלק מתנאי ההעסקה, על פי חוק, חייב להיות ממונה אדם כקצין בטיחות בתעבורה. המטרה כמובן לשמור על עובדי החברה במהלך שהותם ברכב ולסייע למנוע תאונות דרכים אשר מתרחשות כול הזמן ולצערנו גובות חיי אדם רבים.

 

תפקידיו של קצין בטיחות בתעבורה

תפקידיו של קצין הבטיחות בעבורה של העסק מפורטות בחוק ומשתנות על פי היקף הרכבים בחברה לדוגמא.

 

התמודדות לאחר תאונות דרכים

באם עובד בחברה היה מעורב בתאונת דרכים עם רכב של החברה או באחזקת העסק, קצין הבטיחות אמון על חקר התאונה, הבנת היקף הנזק והפקת לקחים לעתיד על מנת למנוע תאונות דומות לתאונת שהתרחשה.

המטרה היא ללמוד ממה שקרה כדי שלא יחזור בעתיד. כאן נכנס גם תפקידו של קצין הבטיחות להעביר מידע איכותי וחשוב בנושא התאונות דרך פעילויות והדרכות לעובדי החברה.

 

פיקוח על הרכבים

מעבר לאחריותו של קצין הבטיחות בתעבורה להתמודד עם תאונות דרכים שהתרחשו בחברה, הוא אחראי גם לוודא שכול כלי הרכב אשר עובדי החברה משתמשים בהם עומדים בתקנות הנדרשות, וכן שהנהגים עומדים בדרישות הבסיסיות כדי לעלות על ההגה כך שלא יהיו הפרות של תקנות בטיחות בדרכים גם מבלי קשר לתאונה.

 

קשר עם גורמי חוץ

בכל תאונת דרכים שמתרחשת יש הכרח ליצור קשר עם עורך דין תעבורה אשר ינהל את התיק מול בית המשפט וידאג למעורבים בתאונה. במסגרת תפקידו, קצין בטיחות בתעבורה גם נדרש לנהל את ההתקשרות מול גורמי חוץ כמו עורכי דין וחברות ביטוח אשר מטפלות בתביעות לאחר תאונות דרכים או גרימת נזק לרכוש או לנהג עצמו.

המטרה היא שיהיה גורם אשר ירכז את כול הקשור לניהול של תיקים והליכים בהקשרי תאונות דרכים גם כדי לדאוג לעתיד וגם שיהיה אדם שמקצועי בכך ולומד.אם אתם נוהגים במסגרת עבודתכם או נוהגים ברכב בחרה, אתם נמצאים בין היתר תחת אחריותו של קצין הבטיחות בתעבורה של העסק שלכם.

דעו וזכרו כי הוא הכתובת שלכם (על פי חוק!) לכל דבר הקשור לבטיחות בדרכים ולהתמודדות עם תאונות דרכים. תפקידו גם לקדם את המודעות לבטיחות בחברה במסגרת הדרכה והסברה, וגם קידום של הליכי בטיחות ווידוא תקינות הרכבים ושמירה על כללי הדרך של העובדים בחברה אשר משתמשים ברכבי החברה.

קצין בטיחות בתעבורה

מאמרים באותו נושא