4 עבירות שכדאי להימנע מהן בדרכים

בואו נסכים על דבר אחד.

אין ספק שככל שהשנים עוברות, יש תחושה שכבישי ישראל הולכים ונהיים יותר ויותר מסוכנים.

יוקר המחייה שנותן אותותיו כל יום, הלחץ ותחושת הדוחק שחווים אזרחים, החיפזון ממקום למקום ולעיתים כל אלה באים תוך כדי התעלמות מוחלטת משאר הנהגים בכביש.

תמיד הגורם הכי מסוכן בכביש הוא הנהג האחר, אך היום במיוחד עליכם לשים לב.

האכיפה בכבישי ישראל הולכת ומחמירה, ויש מספר עבירות שאתם ממש אבל ממש לא רוצים לבצע.

 

נהיגה בשכרות

זה אמנם נשמע מובן מאליו שזו עבירה נפוצה, אך ככל שהיא נפוצה ככה הענישה לגביה חמורה. ראשית כל, מותר לנהג להיות עם עד 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, פרט לנהגים חדשים ונהגים ש לרכבים מסחריים, שלהם מותר עד 50 מיקרוגרם. טשטוש הראייה, ביטחון עצמי מופרז, תגובה איטית ושיבוש תפיסת הראייה הם רק חלק מהתסמינים שמשפיעים עליכם כנהגים ומסכנים אתכם ואת חבריכם הנהגים בדרכים השונות בישראל. הענישה מתחיל החל מ- 10 נקודות וזימון למשפט, ויכולה להיגמר בשלילה, שלילה על תנאי ובמקרים חמורים גם מעצר.

 

נהיגה בהשפעת סמים

הסיבה לכך שנהיגה בהשפעת סם נמצא כאן היא בגלל הטריקיות שבעבירה זו ובגלל הסיבוך המשפטי. נהיגה בהשפעת סם יכולה להיות מוכחת באמצעות נשיפון ירוק, שזהו אמצעי חדש של המשטרה שיכול לאתר המצאות סם בגוף באמצעות בדיקת רוק. בדיקה זו מהימה ב- 95% מהמקרים ואז דינו של אדם בהשפעת סם הוא דינו של אדם שנוהג בהשפעת אלכוהול. מה הבעייתיות? במידה ונמצאו שרידי סם גופו של הנהג, עליו להוכיח שהנהיגה שלו אינה מושפעת מממצאי הנשיפון, וזהו סעיף מורכב מאוד להוכחה. מעבר לכך, שלילה\שלילה על תנאי וקנס כספי גבוה הם חלק מהענשות הצפויות לכם.

 

נהיגה בזמן פסילת\שלילת רישיון

מדובר באחת העבירות החמורות ביותר בעיניי המשטרה. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה. אדם שבחר לעלות על הרכב בתור הנהג ולהשתמש בו בזמן שהחוק אסר עליו, הוא עובר על החוק ואף פושע. תחשבו על זה. אם לאדם נפסל הרישיון בזמן שנמצא בגופו ריכוז גבוה במיוחד של חומרים מסוכנים, האם הייתם מרגישים בנוח לדעת שנהגתם לצידו? עבירה זו כל כך חמורה שהעונש עליה יכול להגיע לעד 3 שנות מאסר בפועל.

 

נהיגה ללא רישיון

עבירה שחומרתה כמעט כמו נהיגה בשלילה. הסיבה לכך היא שבניגוד לשלילה, אדם לא עולה על ההגה בידיעה שהזכות שלו והאישור שלו נשללו בעקבות עבירה על החוק. הוא נענש על כך שהוא עולה על ההגה בגלל שלא מכיר את חוקי הכביש, חוקי הרכב ואין לו את המסמכים הדרושים כדי לנהוג. העונש על עבירה זו מתחיל במאסר על תנאי ויכול להסתכם גם במאסר בפועל של עד 18 חודשים.

 

איש משפט
איש משפט
מאמרים באותו נושא