המדריך המקוצר לחיסכון כספי לילד שטרם נולד

העולם המודרני פתח בפנינו הרבה אפשרויות שונות של משפחה. על המודל המסורתי של אבא ואמא נשואים שמביאים ילדים לעולם, הולכים ומתווספים עוד ועוד מודלים עם הזמן. התפיסה החדשה של מושגי המשפחה והנישואין הביאה איתה גם הסכמים משפטיים שונים בתחום. אנחנו נתרכז במאמר זה באחד מהם – הסכם הורות משותפת, ובייחוד בחלק הנוגע לחיסכון לילד המתוכנן.

 

הסכם הורות משותפת

הסכם הורות משותפת הוא חוזה שנערך בין שני אנשים או יותר, הנועד להסדיר את דרך הבאתו לעולם ואת דרך גידולו של הילד המתוכנן. הסכם הורות נערך בדרך כלל במקרה של בני זוג שאינם נשואים הרוצים להביא ילד משותף, אך יש מקרים שגם בני זוג נשואים יבחרו לעשות הסכם כזה.

היתרון הגדול בעריכת הסכם שכזה הוא הוודאות שבו והיכולת שלו למנוע בעיות וסכסוכים בהמשך הדרך. היתרונות הללו משמעותיים גם לבני זוג נשואים הבוחרים להביא ילד משותף, שכן לעולם לא ניתן לדעת מה יעלה בגורלה של הזוגיות. עריכת הסכם הורות משותפת היא מעין ביטוח במקרה כזה, בדומה להסכם ממון.

 

מתי צריך להתחיל לחשוב על החיסכון?

אחד הנושאים המשמעותיים בגידול ילדים הוא העניין הכספי. הן בגידולו השוטף של הילד והן בחסכונות שנועדו על מנת שיוכל לעמוד על רגליו בתחילת חייו. מסיבה זאת חשוב מאוד לכלול את נושא החיסכון בהסכם הורות משותפת.

בהסכם תוכלו לקבוע מהו הסכום שתחסכו ומתי – האם פעם בחודש או פעם בשנה, כיצד תשמרו אותו – האם בתוכנית חיסכון או בקרן השקעות מסוימת, ועוד.

חשוב להגיע להסכמה מראש בנושאים האלו, טרם לידת הילד, שכן לנושא הכספי יש נטייה קבועה ליצור מתחים ואי נעימויות בין ההורים, דבר שיש לו השפעה ישירה על הילד המשותף.

 

חיסכון לכל ילד

בזמן עריכת ההסכם אל תשכחו להתייחס לאחד החידושים האחרונים בתחום החיסכון לילדים. החל משנת 2017 החלה התוכנית הממשלתית הנקראת "חיסכון לכל ילד". במסגרת תוכנית זו מופקדים לכל ילד 50 ₪ בחודש עד הגיעו לגיל 18.

בתוכנית יש מקום גם להחלטת ההורים – האם להפקיד 50 ₪ נוספים כל חודש על חשבון קצת הילדים? האם להפקיד את הכסף בקרן השקעות או בבנק? באיזה תוכנית השקעה לבחור? כדאי להוסיף בהסכם ההורות המשותפת התייחסות לכל השאלות הללו, שכן מדובר בדרך פשוטה וקלה לחסוך סכום משמעותי לטובת הילד.

 

סיכום

הסכמי ממון כבר מזמן נהיו דבר די מקובל בחברה הישראלי, הסכמי הורות משותפת הם עדיין בגדר טאבו, ולא בטוח שבצדק. דרך עניין החיסכון הכספי לילד, גם כזה שטרם נולד, ניתן לראות עד כמה חשוב להגיע להסכמות משותפות בין ההורים.

הסכמות כאלו יוכלו לחסוך לך הרבה וויכוחים ובעיות אחר כך, ויאפשרו לכם לגדל את הילד לפי רצונכם המשותף, לא משנה מה יקרה בדרך.

כמובן שבדומה לכל הסכם משפטי לא מומלץ לערוך אותו לבד, אלא לפנות לעזרתו של עורך דין מומחה בדיני משפחה. הדבר נכון במיוחד לגבי הסכם הורות משותפת שצריך, לאחר לידתו של הילד, גם לעבור אישור בית משפט.

קופה בצורה של חזיר

מאמרים באותו נושא