מתי צריך לפנות לעורך דין לגירושין?

ההחלטה על סיום נישואין היא החלטה משמעותית וברוב המקרים היא גם מאוד מאתגרת בפן הרגשי. הליך הגירושין טומן בחובו מורכבויות רבות, ובמיוחד כשיש ילדים ורכוש משותף ברקע. עורכי דין לענייני גירושין יודעים לנווט היטב במורכבויות המשפטיות, ומסוגלים למצוא את הדרך הטובה ביותר עבור הלקוח שלהם.

ייתכן שאתם רק בשלב המחשבה על גירושין, וייתכן שאתם כבר נמצאים בשלבים מתקדמים יותר…כך או כך – במאמר הבא אנו עונים לכם על השאלה: מתי צריך לפנות לעורך דין לגירושין?

 

מצבים שבהם נפנה לעו"ד גירושין

ייעוץ ראשוני עם עו"ד גירושין

ניגשנו להתייעץ עם עו"ד גירושין הלנה שמחי עם שלל לקוחות ממליצים, והיא סיפרה שלקוחות רבים פונים אליה כבר בשלב שבו הם שוקלים גירושין, ומעוניינים לדעת את זכויותיהם ומה צפוי הלאה.
היא מסבירה שחוסר המודעות לגבי העתיד הוא זה שמעלה את החשש הגדול ביותר, ועורך דין לדיני גירושין יכול לספק ייעוץ חשוב לגבי הליך הגירושין, חלוקת הרכוש, משמורת ילדים ושיקולים חשובים נוספים.

 

תחום חלוקת הרכוש

חלוקת הרכוש המשותף היא עניין מורכב ומשמעותי כשאנו מדברים על גירושין. אם יש לכם נכסים פיננסיים מורכבים, כגון עסקים, השקעות, נכסי נדל"ן או חובות משמעותיים, מומלץ לפנות להדרכה של עורך דין גירושין. עורך דין יכול לסייע להבטיח שהאינטרסים הפיננסיים שלכם מוגנים ולעודד חלוקה הוגנת של נכסים במהלך הליך הגירושין.

 

משמורת ותמיכה בילדים

אחד הצדדים המוכרים יותר בהליכי גירושין הוא כמובן נושא הילדים, שבו יש לטפל ביתר רגישות בעת התהליך. ילדים הם מאוד רגישים למצב, והתנהלות נכונה יכולה למנוע צלקות רגשיות שעלולות ללוות אותם גם בעתיד.

כאשר ילדים מעורבים בגירושין, עניינים הקשורים למשמורת ילדים, זכויות ראייה ומזונות ילדים יכולים להיות לא רק טעונים רגשית, אלא גם מורכבים מאוד מבחינה משפטית. התייעצות עם עורך דין גירושין המתמחה בדיני משפחה יכולה לעזור לכם לנווט בנושאים אלו ולתעדף את טובת ילדיכם.

 

אלימות או התעללות במשפחה

למרות שאלו הם נושאים כאובים יותר, חשוב לדבר גם עליהם. במידה ואתם נתונים במצב של התעללות או אלימות במשפחה, יש לפנות לסיוע מיידי של עורך דין גירושין שיוכל להוציא אתכם מהמצב כמה שיותר מהר. בין היתר, עורך דין גירושין יכול לעזור לכם לקבל צו הגנה, להגיש בקשה למשמורת חירום ולנקוט פעולות משפטיות כדי להגן על עצמכם ועל ילדיכם.

 

בחירה נכונה של עורך דין לגירושין

השוק מציע מאות בעלי מקצוע בתחום הגירושין, ובחירה נכונה יכולה להשפיע לא רק על תוצאות ההליך המשפטי, אלא גם על התחושה וההתנהלות שלנו במהלכו. חשוב לציין שהליך משפטי של גירושין יכול לארוך חודשים ואף שנים, ולכן חיוני עבורנו לבצע בחירה נכונה.

 

אילו נקודות חשוב לזכור כשאנו מחפשים עורך דין גירושין?

התמחות מתאימה

עולם המשפטים הוא מורכב ומסועף, וכל נושא בו דורש התמחות מיוחדת. עניין ההתמחות הוא לא משהו שנרצה להתפשר עליו, וחשוב לבחור בעו"ד המתמחה בנושא הגירושין באופן ספציפי. גם במקרים שבהם עורכי דין עוסקים בכמה נושאים, אנו ממליצים לוודא שיש את המסמכים המעידים על התמחות איש המקצוע בתחום הספציפי שחיפשתם.

תקשורת ויחס אישי

הנושא שהוא אולי החשוב ביותר הוא עניין התקשורת והכימיה שלנו עם עורך הדין שלנו. השוק מציע הרבה עורכי דין מנוסים שיודעים היטב את עבודתם, אך הליך הגירושין הוא לא רק הליך טכני, אלא גם תהליך רגשי ואישי. חשוב לבחור עו"ד שעמו נוכל לתקשר בצורה נוחה ופתוחה, וכזה שיהיה לנו נוח לשטוח בפניו את רגשותינו וציפיותינו לאורך ההליך המשפטי.

 

המלצות וחוות דעת

ההמלצה היא תמיד ללכת על חוות דעת ממקור ראשון, ולכן אם אתם מכירים חברים קרובים או בני משפחה שעברו הליך גירושין והיו מרוצים מעורך הדין שלהם – שווה לבדוק את העניין. גם אם לא מצאתם המלצה ממקור ראשון, האינטרנט מאפשר גישה לבעלי מקצוע רבים, וזה יכול להיות מעולה במידה ונדע כיצד לבצע סינון.

אתרי אינטרנט הם חלון הראווה של כל בעל מקצוע, והם יכולים ליצור את הרושם הראשוני שיביא לפנייה אל איש המקצוע. גם לאחר שהתרשמתם בצורה טובה מפרופיל או אתר דיגיטלי – בצעו שיחה אל עורך הדין כדי להתרשם מיחסי האנוש שלו.

 

הצלחות קודמות

אנו ממליצים לשאול את עורך הדין לגבי תיקים קודמים ודומים לשלכם, ואף לבקש פרטי קשר של ממליצים במידה וזה מתאפשר. זכרו שמוניטין של עורך דין גירושין נבנה ע"פ הצלחותיו בתיקים קודמים, וזה מעיד רבות גם על סיכויי ההצלחה בתיק שלכם. באפשרותכם לבקש המלצות כבר בשיחת הטלפון הראשונית!

 

מבנה שכר הטרחה

כל עורך דין עובד בצורה אחרת כשאנו מדברים על השכר, ובעוד עורכי דין מסוימים עובדים ע"פ עמלות, אחרים עובדים לפי שכר קבוע או שעתי. עניין שכר הטרחה הוא חשוב, וכדאי לדבר עליו כבר בשלבים הראשוניים של ההתקשרות עם עורך הדין הפוטנציאלי.

הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים להעניק לעצמכם בתקופה מורכבת של גירושין, הוא וודאות כלכלית של הוצאות צפויות. לכן, אנו ממליצים להימנע מעבודה עם עורכי דין שאינם שקופים לחלוטין לגבי השכר שלהם, כדי למנוע חיובים מפתיעים בעתיד.

 

לסיכום

מצב של גירושין או מצבים בעייתיים שצפויים להוביל לגירושין, הם מאתגרים מאוד מבחינה אישית ורגשית. עורכי דין לענייני גירושין מלווים את לקוחותיהם כבר בשלבי הייעוץ הראשוניים, מסוגלים לעזור במקרים קיצוניים של התעללות ואלימות במידה וזה המצב, ויודעים לתמרן בהליכים המשפטיים המורכבים גם כשמדובר בסיטואציות הכוללות רכוש משותף ומשמורת על ילדים.

עיסוק בדיני משפחה דורש מומחיות, ולעתים אפילו ייעוץ ראשוני עם עו"ד מקצועי ואמין יכול לגרום לכם להרגיש שיש תקווה לעתיד ורוד יותר!

לפנות לעורך דין גירושין

מאמרים באותו נושא