כיצד להימנע מכפילות פוליסות ביטוח?

כיום, רבים מאיתנו מבוטחים במספר פוליסות ביטוח, ממספר חברות ביטוח שונות. מצב זה, יוצר לעיתים כפילויות בסעיפי הכיסוי השונים. הבעיה צצה, כאשר נוצר מצב המצריך את הפעלת הביטוח. במקרה כזה, יקבל המבוטח רק תשלום אחד. כפילויות אלו קיימות בעיקר בתחום ביטוחי הבריאות. מהם הגורמים לתופעה וכיצד למנוע אותה, על כך נענה במאמר הבא.

 

הכפילות בביטוח הבריאות

כפילות זו היא הנפוצה ביותר, וקורית עקב החפיפה הקיימת בין ביטוח הבריאות הממלכתי, לביטוחי הבריאות הפרטיים.

הכפילות קיימת, בעיקר בתחום הכיסוי לניתוחים המבוצעים בישראל. תחומים נוספים העלולה להיות בהם כפילות, הם: כיסויים אמבולטוריים, התייעצות עם מומחה, בדיקות במכונים, בדיקות היריון ועוד. כדי להימנע מכפילות זו, כדאי לרכוש את הביטוח הפרטי רק לאחר התייעצות עם איש מקצוע.

בנוסף, חברות הביטוח הפרטיות, מחויבות להציע ללקוחות, את האפשרות לרכוש ביטוח בריאות המציע רק כיסוי חלקי. כיסוי זה, מכסה רק מהנקודה בה ביטוח הבריאות הממלכתי מפסיק לכסות, והלאה.

 

כפילויות בין ביטוח בריאות פרטי לקבוצתי

במקרה ורכשתם ביטוח בריאות פרטי, ויש לכם גם ביטוח בריאות קבוצתי דרך מקום העבודה – יכולים להיות כפילויות רבות, והביטוח יכול אף להיות זהה, בחלק מהסעיפים. במקרה כזה, עלולה אף להיות כפילות משולשת, עם ביטוח הבריאות הממלכתי.

 

כפילות בין שני ביטוחים פרטיים

מצב בו מבוטח, רכש שני ביטוחים פרטיים בחברות ביטוח שונות, הנותנים כיסויים דומים – ייצר כפילות מיותרת, וכדאי לשקול לבטל אחד מהם. במקרה זה, כדאי לקרוא בתשומת לב את סעיפי הכיסוי השונים, ולבדוק שהביטול לא יגרור חוסר כיסוי מתאים. בכל מקרה, כדאי גם להיוועץ עם איש מקצוע.

 

כפילות בביטוח אובדן כושר עבודה

כפילות זו נפוצה ביותר, אך פחות מוכרת על ידי הלקוחות. במקרה זה, הכפילות קיימת בין ביטוח הנכות שבביטוח הבריאות הממלכתי שבפנסיה, לבין אובדן כושר עבודה בביטוח הפרטי.

כדי להימנע מכפילות זו, כדאי להחליף, בין ביטוח אובדן כושר העבודה בביטוח הפרטי, לכיסוי הקיים עבור סעיף זה בפנסיה. השילוב בין ביטוח הנכות של קרן הפנסיה, וביטוח כושר עבודה משלים, מספיק, מאפשר כיסוי מעולה ובעלות נמוכה.

 

כפילות פוליסת ביטוח כדאית

חשוב לוודא היטב, לפני שמבטלים סעיף כיסוי כלשהו עקב כפילויות. אולם במקרה והייתה הרעה במצבכם הבריאותי, לא כדאי לבטל, לפני התייעצות עם יועץ אמין ומקצועי.

יעוץ זה חשוב במקרה זה, על מנת לוודא, שאין פגיעה בכיסוי הכולל של המבוטח. כך שבמקרה של הפעלת הביטוח, לא תישארו ללא הכיסוי הנחוץ.

 

לסיכום

מצב של כפל הביטוחים הנפוץ ביותר, הוא בתחום ביטוחי הבריאות. כדאי להיות מודעים למצב זה, ולהתייעץ עם יועצים המתמחים בתחום, כגון: ארנפלד סוכנות ביטוח. מומחים אלו יעזרו לכם לבטל סעיפי הכיסוי הכפולים – ובכך תוזילו את עלויות הביטוח.

 

pexels-andrea-piacquadio-3760067 (1)

מאמרים באותו נושא