הטיסה התאחרה? כך תקבלו פיצוי מהיר

לאיחור בטיסה ישנן סיבות רבות שאינן תלויות בכם, גם אם לעיתים הן מוצדקות. יחד עם זאת, האיחור משפיע על מסלול הטיול, על טיסת ההמשך ועל הפסדי הלינה שהזמנתם מראש. השאלה היא מה עושים כדי לקבל פיצוי מהיר – על כך במאמר הבא.

 

מה קובע החוק על איחור בטיסה?

בשנת 2012 יצא חוק ישראלי המכונה חוק טיבי. חוק זה מחייב את חברות התעופה לפצות את הנוסעים על ביטולים ואיחורים בטיסות. כאשר מדובר על איחור של שעתיים בטיסה, חברת התעופה צריכה לפצות את הנוסעים בכריך, משקה ושיחת טלפון.

כאשר האיחור הוא בין 5-8 שעות, אפשר לקבל את כל הכסף חזרה במידה ומחליטים לא לטוס. מעל 8 שעות ניתן לקבל פיצוי על איחור בטיסה בין אם טסים ובין אם לא. כלומר, מקבלים מחברת התעופה סכום כספי בהתאם למרחק הטיסה.

 

כיצד נקבע הפיצוי?

אם המרחק בין נקודת המוצא ליעד 2,000 ק"מ, הפיצוי על איחור בטיסה מעל 8 שעות יהיה 1,320 ₪. מעל מרחק זה ועד 4,500 ק"מ הפיצוי יהיה 2,120 ₪. יותר מ-4,500 ק"מ יזכה את הנוסע ב-3,180 ₪. כאשר הנוסע בוחר בכרטיס טיסה חלופי הוא יקבל פיצוי שהוא מחצית מסכומים אלו בהתאם למרחק הטיסה.

 

מתי חברת התעופה לא תיתן פיצוי על איחור בטיסה?

תביעה על איחור בטיסה ניתן להגיש עד 4 שנים וכדי לקבל את הפיצוי יש להגיש לחברת התעופה הוכחות שאכן היה איחור בטיסה. אם חברת התעופה טוענת שהאיחור קרה מסיבות שאינן תלויות בה או שלא היו בשליטתה היא תהיה פטורה ממתן הפיצוי. למשל, בזמן מלחמה, רעידת אדמה או תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים המראה חברת התעופה תהיה פטורה ממתן פיצוי.

גם משבר הקורונה לא זיכה את הנוסעים בפיצוי על ביטול ועיכוב טיסה. בנוסף, כאשר חברת התעופה מודיעה שבועיים מראש לפני מועד הטיסה על עיכוב או ביטול טיסה ואף מוצעת לנוסעים טיסה חלופית, הם לא יהיו זכאים לפיצוי בתנאי שהטיסה החלופית לא תהיה יותר משבוע ממועד הטיסה האורגינלית, שעתיים מהשעה שהנוסעים היו אמורים להמריא ו-4 שעות משעת הנחיתה של הטיסה האורגינלית.

 

מה עושים במידה ולא מקבלים פיצוי כאשר הסיבה לאיחור בטיסה מוצדקת?

על מנת לקבל פיצוי מחברת התעופה כאשר יש הצדקה לכך יש לפנות לעורך דין דיני תעופה ולהגיש תביעה נגד חברת התעופה. התביעה תכלול פיצוי על כל ההוצאות הכספיות, על בתי המלון ששולמו מראש, על טיסות ההמשך ועוד. חשוב לדעת שמדובר רק על חברות תעופה ישראליות או חברות תעופה שיש להן נציגות בארץ.

במידה ולחברת התעופה אין נציגות בארץ יש לבדוק מי שיווק את הטיסה מאחר וייתכן שלחברת התעופה המשווקת יש נציגות בארץ. לסיכום, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום לפני שמגישים את התביעה לפיצוי.

פיצוי על איחור בטיסה

מאמרים באותו נושא