מהם השלבים לקבלת פטור ממס הכנסה?

הבירוקרטיה במדינת ישראל יכולה להרגיש כמו מציאת מחט בערמת שחת – אתה יודע שהטופס הנכון והשלבים הנכונים שם, אבל ממש קשה למצוא את הפרטים הקטנים בדרך אל האישור. במקרים של מחלות או תאונות, אנשים רבים זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, אבל לא מכירים את הקריטריונים או השלבים, אז ריכזנו עבורכם פה את עיקרי התהליך.

 

האם מגיע לי פטור ממס הכנסה?

ישנם אנשים רבים שזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, לרוב עקב מחלה או תאונה. במקרים מסוימים הפטור יהיה זמני לתקופת המחלה ועד ההבראה, ובמקרים מסוימים (כמו במקרה של מחלה כרונית) הפטור יכול להיות ארוך טווח. אדם אשר נקבעה לו נכות משוקללת של 90% ומעלה, יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה.

 

הגופים שיוכלו לעזור לכם בתהליך

מאחר והתהליך מורכב והחוקים לפעמים מעורפלים – אנחנו ממליצים בחום על עבודה עם חברה מייעצת בתחום. ישנן לא מעט חברות בשוק שמכירות את התהליך לעומק, ויכולות להגדיל את הסיכוי לקבלת האישור, בזכות המומחיות ועומק הידע שלהן בנושא. מאחר וישנם שלבים רבים בין איסוף המסמכים ועד לאישור הסופי – חברה מייעצת יכולה לעשות סדר בבלגן, ולהפוך את התהליך לקל ונוח בהרבה.

ללא מיסים

בדיקה ראשונית – אצל גורם מומחה

במקרה של שימוש בשירותי חברה מייעצת, השלב הראשון יהיה פגישה עם גורם רפואי מומחה. בעזרתו תוכלו לשערך את דרגת הנכות הפוטנציאלית, להבין פרמטרים נוספים כמו מסמכים שתידרשו להמציא, לבדוק את אחוזי הנכות הנוכחיים שלכם ולקבל שיערוך של סיכויי ההצלחה של התהליך.

 

בניית התיק והממצאים

לאחר הבדיקה (או ללא קשר אליה, אם בחרתם לעבור את התהליך באופן עצמאי) יגיע הזמן לבנות את התיק הרפואי עם שלל המסמכים שלו. תיק זה ילווה אתכם לוועדה הרפואית, והוא יהיה סל ההוכחות שיכריע אם תהיו זכאים לפטור המיוחל או לא.

 

ועדה רפואית לקבלת פטור

הוועדה הרפואית היא השלב הסופי בדרך אל האישור. בפגישה זאת מטעם הביטוח הלאומי, רופא יבדוק אתכם, יעבור על שלל המסמכים, ויקבע את אחוזי הנכות שיקבעו האם תהיו זכאים לפטור ממס הכנסה או לא. אם בחרתם לעבור את התהליך עם חברה מייעצת – יכול להיות שתקבלו גם ליווי פרטני מהם, שעשוי להגדיל את סיכויי ההצלחה.

 

חשוב לזכור: זכאותכם שמורה רטרואקטיבית!

כמו תביעות אחרות, גם תביעה של פטור ממס הכנסה יכולה להתבצע רטרואקטיבית. אתם זכאים לתבוע עד 7 שנים מזמן המחלה או הפציעה, ולממש את זכויותיכם גם אם עבר זמן מאז.

 

סיכום

אמנם התהליך נשמע מורכב ועמוס בירוקרטיה, אבל בעזרת המדריך שלפניכם, תוכלו גם אתם לממש את זכויותיכם ולקבל פטור על מס הכנסה בגין מחלה או תאונה. חשוב לזכור כי במקרים של החלמה ארוכה או מחלות כרוניות, סכומי הכסף שמגיעים לכם יכולים להיות משני חיים.

מס הכנסה

מאמרים באותו נושא
חרקים ביתיים נפוצים
חרקי בית נפוצים: איך לטפל?

בין אם אנו אוהבים זאת או לא, חרקים הם חלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית שלנו. מנמלים וג'וקים ועד עכבישים ודגי כסף, חרקים ביתיים עלולים להטריד,

קרא עוד »