מקרים נפוצים של רשלנות רפואית וכיצד מומלץ לפעול?

בעולם אידיאלי, כל ביקור אצל רופא מכל תחום אמור להסתיים בהחלמתו של המטופל ופתרון הבעיה הרפואית שלו ללא כל סיבוכים או קושי. אך למרבה הצער, גם בימים שבהם הטכנולוגיה והידע הרפואי שוברים שיאים של התקדמות כמעט מדי יום, עדיין נפוצים מקרים של רשלנות רפואית. עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל כשלון של רופא לרפא מחלה או להצליח בניתוח פירושה רשלנות. רשלנות רפואית הינה פעולה בלתי סבירה ובלתי מקובלת בעולם הרפואה, נגד נהלים ברורים או נגד תקנות שונות שנקבעו. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מקרים נפוצים של רשלנות רפואית וכיצד מומלץ לפעול.

 

משרד עורכות הדין חדיד הלד – איתכם ברגעים הכי קשים

משרד עורכות הדין חדיד הלד מתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. במידה ואתם חוששים כי אתם או יקירכם נפגעו כתוצאה מרשלנותו של רופא או איש צוות רפואי, אל תישארו לבדכם במערכה. פנו אל המשרד בכתובת https://hadid-held.co.il/ ובאמצעות בדיקה יסודית נוכל לדעת האם אכן התבצעה רשלנות רפואית במקרה שלכם, ואם כן, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט. במידה ואכן מדובר באיש צוות רשלן, חשוב לזכור כי הגשת תביעה נגדו לא רק תזכה אתכם בפיצויים אלא גם תדאג לסלק גורמים רשלניים מן המערכת ולמנוע את המקרה הבא.

 

אילו מקרים נפוצים של רשלנות רפואית קיימים?

בעולם הרפואה ישנם מאות סוגים של רשלנויות רפואיות, אך ניתן לצמצמן למספר תחומים עיקריים. חשוב לזכור כי לא כל כשלון של רופא לטפל בכם, או שאולי התוצאות שציפיתם להן איכזבו אתכם, מקורם ברשלנות רפואית. עולם הרפואה עדיין הולך ומתפתח, הגוף שלנו עשוי להגיב באופנים שונים לתרופות או לפרוצדורות רפואיות, מקרים לא ידועים של אלרגיה או רגישות יכולים גם הם לפגום בהצלחת ההליך הרפואי, וכמו כן גם אירועים בלתי צפויים אחרים. רשלנות רפואית תמיד נבחנת על פי מידת הסבירות שבה פעל הרופא, האם קיבל החלטות מתוך שיקול דעת מקצועי, האם נהג כמקובל בתחום ונצמד לתקנות והוראות. ככל שהרופא לא פעל בצורה שקולה וסבירה המקובלת בתחומו, כך ניתן יותר להאשימו ברשלנות. להלן מספר מקרים נפוצים של רשלנות רפואית:

  • רשלנות רפואית בהריון
  • רשלנות רפואית בלידה
  • רשלנות רפואית באבחון
  • רשלנות רפואית בניתוח
  • רשלנות רפואית במהלך בדיקות
  • רשלנות רפואית בטיפול הרפואי
  • רשלנות רפואית בטיפולי שיניים
  • רשלנות רפואית ברפואת חירום

 

כיצד מומלץ לפעול?

במידה ואתם חוששים כי התבצעה רשלנות רפואית בטיפול בכם, חשוב מאד לפנות לעורך דין לרשלנות רפואית אשר בדרך כלל נעזר בגורם רפואי מתאים כדי לבחון את כל התהליך, לרבות קבלת החלטות, מינוני תרופות, תכנון ואסטרטגיה רפואית, פיענוח בדיקות, התייחסות למצב הבריאות הכללי של המטופל, לאלרגיות או לרגישויות מהם הוא סובל, התייחסות לתלונותיו, מהירות תגובה ועוד. לאחר בדיקה יסודית ומדוקדקת, יוכל עורך הדין להכריע האם יש מקום להגיש תביעה על רשלנות רפואית, או שלמרבה הצער מדובר באירוע לא נעים שתוצאותיו עגומות, אך אין בכך רשלנות.

 

לסיכום

משרד עורכות הדין חדיד הלד מטפל במקרי רשלנות רפואית בכל תחום מתחומי הרפואה. במידה ואתם סבורים כי אתם או יקיריכם נפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית, מומלץ לכם לפנות אל המשרד ולברר זאת באופן מקצועי. לאחר שיתבררו פני הדברים תוכלו לדעת האם פניכם לתביעת הרופא או המוסד הרפואי ובאיזו עילה כדי לממש את זכויותיכם או את זכויות יקיריכם לפיצוי כספי.

עורך דין רשלנות רפואית

מאמרים באותו נושא