תוך כמה זמן ניתן לקבל אחוזי נכות בעזרת עורך דין צבאי רפואי?

תביעת משרד הביטחון בגין פגיעות גוף ונפש או רשלנות רפואית היא תביעה המזכה את התובעים באחוזי נכות לאחר אישור של וועדה רפואית.

על מנת שהתהליך יהיה מהיר, מומלץ להגיש את התביעה באמצעות עורך דין צבאי.

כיצד הוא יסייע ותוך כמה זמן מקבלים את אחוזי הנכות? על כך במאמר הבא.

 

כמה זמן לוקחת תביעה לאחוזי נכות בעזרת עו"ד צבאי רפואי?

ההכרה של משרד הביטחון בנכי צה"ל היא תהליך ארוך ומורכב שאורך זמן רב.

ביחד עם זאת, כאשר מעורב בתהליך עורך דין צבאי רפואי שמכיר את הזכויות והתנאים של הוועדה הרפואית בצבא ואת אגף השיקום ומנגנונים אחרים, הוא מלווה את התובע לאורך כל התהליך, דואג לעמוד על זכויותיו ומקצר את הזמנים עד לקבלת אחוזי הנכות באופן משמעותי. את התביעה מגישים במקרה של פגיעות גופניות, פגיעות נפשיות, מחלות או רשלנות רפואית בצבא.

למידע נוסף כנסו לאתר https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-בצבא. עורך דין מקצועי ומנוסה יוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לתובע לבין תנאי השירות או הפעולות שלו בצבא שגרמו לפגיעה.

 

מה צריך להכין כדי להגיש תביעת נכות רפואית מהצבא?

כדי להוכיח את הסיבות לקבלת דרגת נכות בוועדה הרפואית יש להביא מסמכים רפואיים הקשורים לפגיעות שהתרחשו בזמן השירות הצבאי בין אם מדובר על החמרת מחלה או פגיעה ובין אם על פגיעות שקרו עקב תנאי השירות הצבאי.

התיעוד הרפואי הוא החלק הקריטי להחלטת הוועדה, אם כי גם התצהיר של התובע חשוב לא פחות ולכן הוא צריך להיות מנוסח על ידי עורך דין מיומן לאחר שמקבלים חוות דעת רפואית ממומחים בתחום הנוגע לתלונות. למשל, אדם התובע דרגת נכות על פוסט טראומה יצטרך להביא חוות דעת של פסיכיאטר המוכיחה את הקשר בין המחלה לשירות הצבאי.

 

הכרה של משרד הביטחון בנכות

לאחר הוועדה הרפואית המומחים היושבים בוועדה יגיעו להחלטות בנוגע לדרגת הנכות. הם יכולים לקבוע בין 1-9 אחוזי נכות ללא פיצוי כספי, בין 10-19 אחוזי נכות עם מענק כספי חד פעמי או 20% ומעלה כדי לקבל קצבת נכות קבועה או זמנית על בסיס חודשי.

אם מדובר בדרגת נכות זמנית, התובע יצטרך להגיע לוועדה רפואית נוספת אחרי 6 חודשים. במידה וחלה החמרת מצב לתובע שנקבעו לו אחוזי נכות, הוא יוכל לתבוע שוב על החמרת מצב. בנוסף, מי שנקבעה לו דרגת נכות מעל 20% יהיה זכאי למימון טיפולים ותרופות הנוגעים לפציעה.

לעומתם מי שהוכר כנכה אך נקבעה לו דרגת נכות נמוכה מ-20% יקבל את הטיפולים באמצעות קופות החולים. נכי צה"ל זכאים מבחינת החוק להטבות נוספות כמו סיוע בשיקום, רכישת מקצוע, לימודים, עזרה כספית לרכב שיקומי, פטור מתשלום מס הכנסה, הנחה בתשלום ארנונה, מים וחשמל ועוד.

 

שילוט של אזור מיועד לנכים - אילוסטרציה

מאמרים באותו נושא