רשלנות רפואית בהריון

אין תקופות מורכבות יותר בחייה של אישה כמו תקופת ההיריון ולכן ברור מדוע צריך לעשות כל כך הרבה בדיקות רפואיות במהלך התקופה הזאת. לרפואה של ימינו יש את היכולת לאבחן אינספור סוגים של מחלות, מומים ופגמים, מה שמאפשר גם להימנע מלידת ילדים הסובלים ממחלות קשות במיוחד.

מצד שני, יש גם לא מעט מקרים שבהם למרות שהאישה עוברת את כל הבדיקות והטיפולים, בסופו של דבר פגם חמור מאוד בעובר לא אובחן. בדרך כלל מקרים כאלה עונים לשם "רשלנות רפואית" ואם גם לכם קרה משהו דומה, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון. רשלנות רפואית בהריון, לצערנו הרב, היא מקרה מאוד נפוץ. מצד שני, בהחלט גם ניתן להגיש תביעה ולקבל פיצויים, אז למה שתוותרו על כך? אומנם לא תמיד הפיצויים יוכלו למחוק את הנזק שנגרם לכם, אך יחד עם זאת, ברוב המקרים הם כן יעזרו לכם להתמודד עם המצב שאליו נקלעתם.

מדד רפואה
מדד רפואה

איך מגישים תביעה כזאת?

אם אתם רוצים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבחור עורך דין מתאים. כמובן שיש הרבה מאוד אנשי מקצוע שעובדים בתחום הזה, אך לא מכולם תרצו לקבל שירות. לכן אנחנו ממליצים לכם לבדוק מי הוא עורך הדין שבידיו תפקידו את המשימה לדאוג לתיק התביעה שלכם, כי אין מקום לפשרות.

הרופא שהתרשל במילוי התפקיד שלו צריך לתת את הדין, לשלם פיצויים ואולי גם ישללו ממנו את הרישיון להמשיך ולעסוק במקצוע הרפואה. כדי שכל אלה יקרו אתם חייבים גם להבין שיהיה עליכם לוותר על החיסיון הרפואי שלכם. לא תמיד זה דבר פשוט, אך מצד שני, אלה הם חוקי המשחק ואתם חייבים להיות מודעים להם כשאתם מתחילים הליך משפטי שכזה.

במידה ואתם תוהים האם יש סיכוי שתקבלו את הפיצויים שאתם תובעים או לא, כדאי לדעת שכמובן שאין על כך תשובה אחת נכונה. לא תמיד כאשר מטופלות מגישות תביעות בגין רשלנות רפואית בהריון הן באמת מקבלות פיצויים וכמובן שבית המשפט בודק כל מקרה לגופו. מה שאתם כן יכולים להיות בטוחים לגביו, זה שאם תטפלו בדברים מהר יותר, כך הסיכוי שלכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם יגדל.

 

כמה זמן לוקח התהליך?

כמו כל תביעה אחרת וכמו כל הליך משפטי אחר, גם כאן אנחנו יכולים לראות שמדובר לעיתים על הליכים שלא מסתיימים מהר. כמובן שממש כפי שאתם תנסו להוכיח שהייתה כאן רשלנות רפואית, הרי שגם הרופא יגיע לפחות עם עורך דין אחד.

זה אומר שגם הוא ינסה להוכיח את צדקתו, כי מי היה רוצה להתנדב לשלם למטופל שלו פיצויים וגם להודות שהוא לא התנהג בצורה מקצועית? מצד שני, ולמרות שלא פעם תביעות כאלה יכולות להימשך גם חודשים ארוכים, זו הדרך היחידה להוציא את האמת לאור.

לכן, אם אתם יכולים לפנות כבר עכשיו לעורך דין שיעזור לכם לכל אורך התהליך, מדוע שלא תעשו זאת? יתכן שתבלו בלא מעט דיונים שונים בבית המשפט אך גם יכול להיות שבסוף תהליך תקבלו פיצויים ובדרך כלל הם לא יהיו מבוטלים ולכן זה מומלץ.

לאתר של דוד פייל:

https://www.df-law.co.il

מאמרים באותו נושא