רשלנות בהריון – מהן הזכויות שלכן?

תביעות רשלנות רפואית, מופנות באחוזים גבוהים במיוחד כלפי גניקולוגים, בעיקר סביב העיסוק בתחום ההיריון והלידה.

רשלנות רפואית בהריון היא חריגה, מאחר והיא פוגעת גם בפציינטית הישירה, ולעיתים גם בפרי בטנה.

רשלנות רפואית וניהול לא נכון של הריון ולידה, יכולים להוביל לנכות קשה ליילוד.

במאמר זה נפרט על פגיעות וטעויות נפוצות, ועל הזכות שלכן לפיצוי כספי.

 

קריאת מוניטור שגויה וביצוע יילוד מוקדם

רשלנות בהריון יכולה להפוך גם את המשפחה החזקה ביותר, לשבורה ואבלה תוך שניות ספורות. אחת מהפגיעות הנפוצות ביילוד, נובעת מהחלטה לא נכונה במהלך הלידה עצמה. האישה בהריון, מנוטרת בחדר הלידה בבית חולים על ידי מוניטור, אשר קולט את הלחצים אשר מפעיל הרחם, את דופק העובר, ואת דופק האם. קריאת המוניטור היא עניין מורכב, ורופאים רבים מקבלים החלטות שונות לחלוטין על בסיס אותו פלט של המוניטור. המוניטור באופן בסיסי יכול להצביע על מצוקה עוברית, בהתבסס על שינויים בדופק ליבו. שינויים מדאיגים בדופק העובר, צריכים להוביל את הרופא להחלטה מהירה על יילוד והוצאתו מהבטן, כאשר כל דקה יכולה להיות הרת גורל בהקשר לתפקוד המוחי בהיעדר זרימת דם מספקת. פגיעה ביילוד בשל החלטה מאוחרת מדי על סיום ההיריון, יכולה בהחלט להוביל לתביעה ולפיצוי כספי גבוה במיוחד להורים. הסיכויים להצלחה במשפט יהיו גדולים באופן משמעותי, אם תמצאו רופא אשר יסכים להעיד לטובתכם שקבלת ההחלטות וקריאת המוניטור הייתה שגויה.

 

היעדר הפניה לבדיקות גנטיות

האולטרה סאונד הוא מכשיר אשר שינה לחלוטין את פני רפואת העוברים וההריוניות. רופא אשר מתמחה בנושא זה, יכול לאתר שינויים באברי הגוף של העובר, אשר מעלים את הסיכון שהוא לוקה בתסמונות גנטיות שונות. הורים רבים היום, בוחרים לבצע בדיקות גנטיות על בסיס ממצאים אלו, ואם התוצאה היא תינוק בעל לקות חמורה במיוחד, מסיימים את ההיריון. באחריותו של הרופא המטפל לספר להורים על הממצאים המדאיגים, ולהפנות אותם לביצוע הבדיקות במועד, מאחר ואיחור בביצוען, עלול לגרום לכך שהתינוק יוגדר כבר חיות, מה שמקשה משמעותית על סיום ההיריון מבחינה פרקטית ורגשית. היעדר הפניה לבדיקות גנטיות, וסבל כתוצאה מכך לבני הזוג, או נכות לילוד, יכולים בהחלט לזכות בפיצוי כספי משמעותי מטעם בית החולים או הרופא הפרטי.

 

שגיאות וטעויות ביצוע במהלך הלידה עצמה

לידה רגילה לחלוטין, אשר התחילה באופן ספונטני, יכולה גם היא להוביל לתקלות ולפגיעות משמעותיות בתינוק. לכל אמצעי המשמש בחדר הלידה במקרה של צורך בהתערבות, כללי שימוש מוגדרים היטב, ונוגעים למיקומו של התינוק באגן האם, גודל הפתיחה, העבר הרפואי של האם ועוד. שגיאות וביצוע כושל ברמה של רשלנות, יכולים בהחלט לגרום לנזקים ופגיעות חמורות לתינוק, ולעיתים גם לסבל ארוך לאם במשך כלל תהליך הלידה. אם תמצאו רופא אשר יעיד שמדובר בביצוע אשר אינו עומד בסטנדרט המקצועי, יתכן בהחלט ותוכלו לתבוע בהצלחה פיצוי כספי.

 

צוות רפואי

מאמרים באותו נושא