הסכם ממון

אישור הסכם ממון

 

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני זוג במצב של זוגיות יציבה ונינוחה.

הסכם ממון הוא הסכם שבו מחליטים בני הזוג מה יעלה בגורל ממונם במקרה של פרידה או גירושין.

כמו כן, בהסכם הממון נכתב שכל כסף שאחד מבני הזג מרוויח יישאר "בחזקתו" גם אם בני הזוג קונים נכס משותף בכספם, זאת אומרת אם בני זוג החליטו לקנות דירה מכספם, כל אחד מביא את הכסף שהרוויח והם קונים כס משותף, במקרה של פרידה או גירושין יקבל כל אחד מבני הזוג את הכסף שהרוויח בעצמו.

בדרך כלל כאשר בני זוג במצב של זוגיות טובה וחזקה, הם מתקשים לחשוב על ימים פחות מאושרים, אך במידה והחליטו לחתום על הסכם ממון, ההחלטה תגיע ב/לב של זוגיות טובה, בזמן שכל אחד מבני הזוג רוצה בטובת השני וכך הם יהיו מסודרים למקרה של פרידה.

מטרת הסכם ממון היא לגרום למצב שאם חס וחלילה ישנם גירושים או פרידה של הזוג, אף חד מבני הזוג לא ייצא מופסד, לעיים במצב של פרידה ההידברות בין בני הזוג דלילה ולכן מומלץ לבני הזוג הכין עצמם למצב כזה על ידי כתיבת הסכם ממון.

כאשר מדובר בהסכם ממון בין בני זוג נשואים או בין בני זוג לפני חתונה, ישנו סעיף בחוק יחסי ממון שדורש אישור של בית משפט לדיני משפחה או חלופות המוצעות לכל מקרה.

 

מהו אישור הסכם ממון?

אישור הסכם ממון הוא אישור להסכם הממון שנכתב, כדי לפקח על הסכמי הממון שהם הוגנים ולא מפלים אף צד בעסקה.

 

מי יכול לתת אישור להסכם ממון?

במקרה של בני זוג נשואים שרוצים לעשות הסכם ממון, עליהם לפנות לבית משפט לדיני משפחה.

אם שני בני הזוג יהודים, באפשרותם לקבל את האישור על הסכם הממון מבית משפט רבני.

במקרה של הסכם ממון לפני חתונה, הנקרא הסכם קדם נישואין, בני הזוג יכולים לפנות לבית הדין הרבני, במידה ושניהם יהודים או לבית המשפט לדיני משפחה.

במקרה זה, יכולים בני הזוג לבקש אישור גם מרושם הנישואים שלהם.

לאחר שקבלו אישור, הסכם ממון נחשב כפסק די לכל עניין.

ישנם מקרים בהם בית המשפט לדיני משפחה לא יאשר את הסכם בממון שנכתב על ידי בני הזוג.

אם בית המשפט צריך לאשר הסכם ממון למשל שמפלה את אחד מהצדדים בהסכם, בני הזוג לא יוכלו לקבל אישור עד לשינוי ההסכם שנכתב על ידם.

רוב האנשים באוכלוסייה לא בקיאים בחוקים הקשורים להסכמי ממון בישראל ולכן, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בעיקר בנושא של הסכמי ממון בישראל.

עורך הדין נמרוד לב ינחה אתכם לקבלת האישור בדרך הקלה ביותר ולכתיבת הסכם ממון המותאם בדיוק לצרכים ולרצונות שלכם לפי החוקים במדינת ישראל.

המאמר מוגש באדיבות משרד עו"ד מיסקביץ'. למעבר לאתר לחץ כאן

מאמרים באותו נושא
ריב על רכוש
חלוקת רכוש בגירושין

בני זוג המחליטים להתגרש נאלצים, באופן טבעי, לחלק את הרכוש שצברו ביניהם. זו עלולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד בשל המתחים וחילוקי הדעות שעולים בהליך הגירושין.

קרא עוד »
דף ומספרים
הסכם ממון על ירושה עתידית

במהלך קשר זוגי ארוך טווח לעיתים קרובות אחד מהצדדים מקבל ירושה מהוריו, החוק קובע כיום כי בן זוג שקיבל ירושה מהוריו זכאי לקבל את הירושה

קרא עוד »
צבא
עבירות תנועה במסגרת הצבא

עבירות תנועה במסגרת הצבא לטיפול בעבירות תנועה בצבא אחראית המשטרה הצבאית. מקרים הנחשבים עבירת תנועה במסגרת הצבא: 1. חייל אשר ביצע עבירת תנועה. במידה והעבירה

קרא עוד »