הסכם ממון על ירושה עתידית

במהלך קשר זוגי ארוך טווח לעיתים קרובות אחד מהצדדים מקבל ירושה מהוריו, החוק קובע כיום כי בן זוג שקיבל ירושה מהוריו זכאי לקבל את הירושה במסגרת הסכם גירושין ושלא תתקיים חלוקה שווה של הירושה בין שני הצדדים הנשואים, לכן הסכם ממון על ירושה עתידית הוא אופציה שזוגות רבים בוחנים.

 

למה חשוב לערוך הסכם ממון?

כמו שציינו החוק קובע הסדרים מסויימים שלא תמיד מתאימים לכל הזוגות, כדי למנוע חלוקה לא שווה של הנכסים בין שני הצדדים או כדי שהחלוקה תתבצע בצורה אחרת ממה שהחוק קובע יש צורך לערוך הסכמי ממון, במסגרתם ניתן לקבוע מראש, כאשר שני הצדדים נמצאים ביחסים טובים הסדרים בנוגע לפרידה עתידית.

במסגרת הסכם הממון ניתן לטפל בכל הסוגיות הקשורות לירושה עתידית כאשר יש מספר דרכים בהם ניתן להתייחס לסוגייה ולהביא לאיזון בין מה שקבוע בחוק לבין הסכם שייראה בעיני שני הצדדים הוגן.

 

כיצד ניתן לטפל בסוגיות עתידיות בנושא ירושה?

שיתוף במתנה או ירושה

כאשר תקבלו מתנה או ירושה במסגרת החיים המשותפים סביר להניח שגם בן הזוג השני יעשה בה שימוש או לכל הפחות יענה ממנה באופן עקיף, כדי להסדיר את תהליך זה צריך להגדיר את תנאי השיתוף, למשל ניתן לקבוע כי אם אחד הצדדים מפקיד את המתנה בחשבון משותף אזי היא תהפוך לנכס משותף לענייני גירושין.

 

הכנסות כתוצאה מקבלת הירושה

כאשר אחד הצדדים מקבל ירושה, בפעמים רבות הירושה מגיעה בדמות דירה או נכס נדל"ני אחר, הנכס הזה יכול לייצר הכנסות במידה ותחליטו להשכיר אותו ומעבר לכך הערך שלו יכול לעלות באופן טבעי לאורך השנים, חשוב להסדיר מראש את אופן הניהול של הכנסות שיתקבלו כתוצאה מהירושה, בין היתר יש לקבוע האם הם ייחשבו לרכוש משותף או נפרד.

 

שימוש בכספי ירושה

כאשר תקבלו סכום כסף בירושה או אפילו דירה יש אפשרות שתבחרו להשתמש בכסף למטרה משותפת, כמו רכישת דירה . במקרה כזה כמעט כל הכסף שיושקע בדירה יגיע מהצד שקיבל את הירושה.

יש חשיבות גדולה להסדרת השותפות בנכס בצורה שתהיה הוגנת בעיני שני הצדדים ולא להשאיר את המצב פתוח להכרעה עתידית בבית המשפט, כמו כן כדאי להגדיר במדוייק את המעמד של כל נכס שיירכש בכספי הירושה, גם אם השימוש בו לא היה ישיר, למשל כאשר רוכשים בכספי ירושה דירה אחת, מוכרים אותה ורוכשים דירה אחרת.

יש סוגיות רבות שעולות במסגרת הסכמי ממון ובמסגרת נישואין שחשוב להתייחס אליהן לפני שהצדדים מסתכסכים ומגיעים למצב שבו הם פועלים מתוך אמוציות ורגשות ולא מתוך היגיון. לכן, חשוב להסדיר את כל העניינים הנוגעים לירושה ולנכסים משותפים כמה שיותר מוקדם.

מומלץ לעשות שימוש בשירותיו של עורך דין הסכם ממון שינסח הסכם מקיף, אשר יכלול את כל הסוגיות הבעייתיות שעלולות להתעורר בעתיד.

הסכם

מאמרים באותו נושא
ריב על רכוש
חלוקת רכוש בגירושין

בני זוג המחליטים להתגרש נאלצים, באופן טבעי, לחלק את הרכוש שצברו ביניהם. זו עלולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד בשל המתחים וחילוקי הדעות שעולים בהליך הגירושין.

קרא עוד »
צבא
עבירות תנועה במסגרת הצבא

עבירות תנועה במסגרת הצבא לטיפול בעבירות תנועה בצבא אחראית המשטרה הצבאית. מקרים הנחשבים עבירת תנועה במסגרת הצבא: 1. חייל אשר ביצע עבירת תנועה. במידה והעבירה

קרא עוד »
הסכם ממון
הסכם ממון

אישור הסכם ממון מהו הסכם ממון? הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני זוג במצב של זוגיות יציבה ונינוחה. הסכם ממון הוא הסכם שבו

קרא עוד »