חלוקת רכוש בגירושין

בני זוג המחליטים להתגרש נאלצים, באופן טבעי, לחלק את הרכוש שצברו ביניהם.

זו עלולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד בשל המתחים וחילוקי הדעות שעולים בהליך הגירושין.

במאמר הבא תמצאו כל מה שצריך לדעת על חלוקת הרכוש בעת גירושין.

 

מפרקים את החבילה – מתחלקים ברכוש

על פי החוק, זוגות מתגרשים צריכים לחלק את רכושם שווה בשווה. הרכוש המשותף כולל את הבית, תכולתו, רכבים, פיקדונות בבנק, קרנות פנסיה ועוד. במצב של גירושין, חלוקת הרכוש היא משימה קשה במיוחד, ולא תמיד נדע כיצד לעשות זאת. לא בהכרח ברור מה נחשב כרכוש משותף, וגם אם כן, מי יקבל אותו. למזלכם, אתם לא לבד. עורך דין גירושין מקצועי והוגן, יכול לסייע לכם רבות בתהליך חלוקת הרכוש.

 

מי מאשר את חלוקת הרכוש?

שני הגופים הרשאים לאשר את חלוקת הרכוש בין בני הזוג הם בית המשפט ובית הדין הרבני. באופן רגיל, אם הגשתם תביעה לבין הדין הרבני – הוא זה שיכריע את הכף. לעומת זאת, אם התביעה הוגשה קודם כל לבית המשפט לענייני משפחה, הוא זה שיקבע ולבית הדין הרבני לא תהיה זכות להתערב. כך או כך, בגלל שמדובר בהליך משפטי, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין מומחה ומנוסה. עורך הדין יסייע לכם להכין את רשימת הרכוש, להעריך את שוויו ולנסח הסכם מקצועי ובעל תוקף.

 

מה ההשפעה של הסכם ממון על חלוקת הרכוש?

במידה וקיים הסכם ממון בין בני הזוג, שנחתם לפני או אחרי ההחלטה על גירושין, תהיה לו כמובן השפעה על חלוקת הרכוש. במקרה זה, החוק הקובע על חלוקת הרכוש שווה בשווה אינו תקף עוד. חתימה על הסכם ממון היא צעד נפוץ בקרב זוגות רבים המעוניינים להסדיר ביניהם את העניינים הכספיים. זאת בכדי למנוע חילוקי דעות וסכסוכים במידה ויחליטו להתגרש. על הסכם הממון להיות מנוסח כראוי על מנת שיהיה לו תוקף. לשם כך, רבים נעזרים בשירותיו של עורך דין גירושין.

 

חלוקה לא שווה של הרכוש

במקרים מסוימים, תינתן לבית המשפט לענייני משפחה סמכות לבצע את חלוקת הרכוש בצורה לא שווה בין בני הזוג. זהו צעד שקורה רק במקרים בהם בית המשפט מפעיל שיקול דעתו ומוצא כי החלוקה אינה הוגנת. בית המשפט מתחשב בין היתר במשכורות של בני הזוג, בפוטנציאל הכלכלי העתידי שלהם וכדומה. אם אתם מוצאים כי חלוקת הרכוש שווה בשווה לא עושה צדק עם אחד מבני הזוג, פנו לעורך דין גירושין שיוכל לעזור לכם בכך.

 

לסיכום

במקרה של גירושין, אחד הנושאים המורכבים ומעוררי חילוקי הדעות הוא חלוקת הרכוש. התהליך דורש הרבה כוחות ואנרגיה, ולא תמיד אפשרי לעשות זאת לבד. תפקידו של עורך דין גירושין הוא לעזור לכם בכך ולוודא שהחלוקה תהיה צודקת והוגנת.

 

מאמרים באותו נושא
דף ומספרים
הסכם ממון על ירושה עתידית

במהלך קשר זוגי ארוך טווח לעיתים קרובות אחד מהצדדים מקבל ירושה מהוריו, החוק קובע כיום כי בן זוג שקיבל ירושה מהוריו זכאי לקבל את הירושה

קרא עוד »
צבא
עבירות תנועה במסגרת הצבא

עבירות תנועה במסגרת הצבא לטיפול בעבירות תנועה בצבא אחראית המשטרה הצבאית. מקרים הנחשבים עבירת תנועה במסגרת הצבא: 1. חייל אשר ביצע עבירת תנועה. במידה והעבירה

קרא עוד »
הסכם ממון
הסכם ממון

אישור הסכם ממון מהו הסכם ממון? הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני זוג במצב של זוגיות יציבה ונינוחה. הסכם ממון הוא הסכם שבו

קרא עוד »