הסכם ממון לפני הנישואין – מסדירים לפני החתונה

כולנו שמענו לפחות פעם אחת בחיינו את המושג הסכם ממון, בין אם בהקשרים אישיים ובין אם בהקשרים של הסובבים אותנו, הקשרים משפטיים ועוד. רבים האנשים שלא מבינים את מהות ההסכם ואת החשיבות שלו, אולם במאמר הקרוב נסביר לכם את כל מה שצריך לדעת בנושא: הסכם ממון לפני הנישואין – מסדירים לפני החתונה.

 

יש דברים שצריך לעשות לפני שצועדים אל תוך החיים המשותפים

הסכם ממון לפני נישואין הוא אחד הדברים החשובים שתצטרכו לעשות. אנחנו מבינים לגמרי שאתם נמצאים במירוץ אחרי הזמן וצריכים לארגן עוד אלף ואחד סידורים כמו למצוא מאפרת, מעצבת שיער, אולם, דיג'יי, צלמים, חליפה, שמלה, טבעות ועוד, אולם על החלק של הסכם ממון לפני הנישואין בהחלט אסור לכם לדלג.

אין מה לעשות, אנחנו לעולם לא יכולים לצפות מה יקרה מחר, לא בחיים באופן כללי ולא בחיי הנישואין באופן ספציפי. לכן אנחנו צריכים לשמור על עצמנו עד כמה שניתן, והסכם ממון לפני נישואין בא במטרה לעשות בדיוק את זה.

 

הסכם ממון לפני הנישואין – מסדירים לפני החתונה

הסכם ממון לפני הנישואין אפשר לעשות גם אחרי החתונה, אולם בהחלט מומלץ לעשות זאת לפני. התהליך של לפני יתנהל מול נוטריון, בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני, והוא יכול להיות פשוט ולחסוך לכם הרבה כאבי ראש אחרי החתונה.

 

איך זה מגן עלינו?

כדי שלא יישמע לכם רחוק ולא ברור, כעת נסביר איך הסכם ממון לפני הנישואין יכול להגן עליכם. במקרה ותחליטו יום אחד להתגרש ולהפריד כוחות, גם אם הדבר ייעשה בצורה מכובדת, רגישה ואנושית – יש דברים שצריך לדבר עליהם בזמן שהכל עוד טוב, ולא לחכות לרגעים שבהם רגשות שליליים עלולים לצוף ולהשפיע על התהליך.

הסכם ממון לפני הנישואין מעגן נושאים שקשורים ליום המחר. נושאים כמו חלוקת הרכוש, הסדר השיתוף הכללי והחלקי, עניינים שקשורים לילדים ולהתנהלות המשפחתית החדשה לאור הגירושים, ביצוע הגירושים ועוד.

 

"כסף לבן לימים שחורים"

הביטוי "כסף לבן לימים שחורים" מדמה בצורה מדוייקת את מטרתו של הסכם ממון לפני הנישואין – עדיף לעשות דברים ברוגע ובשיקול דעת לימים שעלולים להיות לא נעימים. רבים חוששים להעלות את נושא הסכם ממון בפני בני הזוג כיוון שהוא עלול להביע אי אמון במערכת היחסים או חשש מהעתיד שעלול לפגוש אתכם, אולם מדובר כאן על מסמך שלא אמור להיות חלק מהחיים הזוגיים התקינים שלכם, אלא רק להוות מעין תכנית מגירה לימים רעים, בתקווה שלא יגיעו לעולם.

 

זקוקים לליווי?

אם אתם זקוקים לליווי, הכירו את דגנית אלישיב – עורכת דין ומגשרת לדיני משפחה ועוד. בעזרתה ובליוויה של אלישיב, הסכם ממון לפני הנישואין הופך למשימה פשוטה לביצוע שתגן עליכם במקרה הצורך. בהצלחה ומזל טוב!

מאמרים באותו נושא
ריב על רכוש
חלוקת רכוש בגירושין

בני זוג המחליטים להתגרש נאלצים, באופן טבעי, לחלק את הרכוש שצברו ביניהם. זו עלולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד בשל המתחים וחילוקי הדעות שעולים בהליך הגירושין.

קרא עוד »
דף ומספרים
הסכם ממון על ירושה עתידית

במהלך קשר זוגי ארוך טווח לעיתים קרובות אחד מהצדדים מקבל ירושה מהוריו, החוק קובע כיום כי בן זוג שקיבל ירושה מהוריו זכאי לקבל את הירושה

קרא עוד »
צבא
עבירות תנועה במסגרת הצבא

עבירות תנועה במסגרת הצבא לטיפול בעבירות תנועה בצבא אחראית המשטרה הצבאית. מקרים הנחשבים עבירת תנועה במסגרת הצבא: 1. חייל אשר ביצע עבירת תנועה. במידה והעבירה

קרא עוד »
הסכם ממון
הסכם ממון

אישור הסכם ממון מהו הסכם ממון? הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני זוג במצב של זוגיות יציבה ונינוחה. הסכם ממון הוא הסכם שבו

קרא עוד »