מדריך הפיצויים לנפגעי תאונת אופנוע

תאונות אופנוע, לצערנו, הן תאונות שמתרחשות לעיתים קרובות – בין אם מדובר בתאונה של אופנוע עם רכב ובין אם מדובר בתאונה עצמית של האופנוע (עקב החלקה על הכביש או איבוד שליטה).

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר גם תאונת אופנוע כתאונת דרכים, ומאפשר לתבוע פיצויים.

 

את מי ניתן לתבוע לאחר תאונת אופנוע?

כל בעל רכב בישראל, לרבות אופנוע או קטנוע, מחויב על פי חוק להיות מבוטח בביטוח חובה. במקרה של תאונת אופנוע, רוכב האופנוע נדרש לתבוע את חברת ביטוח החובה שלו על מנת לקבל פיצויים (החברה המרכזית שמבטחת אופנועים וקטנועים היא "פול – המאגר הישראלי לביטוח רכב").

ישנם ביטוחים נוספים שקיימים לבעלי רכב, כמו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. עם זאת, ביטוחים אלו אינם מכסים נזקי גוף שנגרמים לרוכב האופנוע בעקבות תאונה – אלא רק את הנזק שנגרם לאופנוע עצמו או לצד ג' שנפגע בתאונה.

 

תביעה גם כאשר הנזק שנגרם הוא קל

במידה ונזק הגוף שנגרם לרוכב האופנוע מהתאונה הוא קל בלבד (ואנו מקווים כי זה המקרה, ולא חלילה תאונה קשה יותר) – גם אז ניתן לתבוע על נזק זה, כאשר סביר להניח כי סכום הפיצוי יינתן ברובו על סעיף של "כאב וסבל" בעקבות התאונה, או אבדן השתכרות על הזמן בו הנפגע לא יכל לעבוד.

 

הולך רגל שנפגע מתאונת אופנוע

הולך רגל שלא יכול לאתר את הנהג הפוגע (פגע וברח), יוכל לתבוע את נזקיו מ'קרנית' – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

אילו מסמכים נדרשים על מנת לתבוע?

חשוב שרוכב אופנוע שנפגע בתאונה יביא מסמכים רלוונטיים, שיעידו על זכאותו לקבלת פיצויים ויוכלו לשמש לקבלת התביעה. מסמכים אלו הם, בין היתר – חוות דעת רפואית שניתנה לאחר התאונה (ובה מפורטים גם פרטי האירוע וכלל הנזקים שנגרמו), ביטוח החובה של הרוכב, רישיון נהיגה בתוקף ואישור משטרתי על היותכם נפגעי תאונת דרכים.

במידת האפשר, מומלץ לתעד את התאונה עצמה – את המיקום שלה, את מי שהיה מעורב בה ואת הנזק שנגרם (נזקי הגוף ונזקי הרכוש). לתיעוד זה עשויה להיות השפעה על זכאותכם לפיצוי וגובה הפיצוי שתקבלו.

 

ייעוץ משפטי לפני הגשת התביעה

על מנת לקבל מידע נוסף בנושא פיצוי נפגעי תאונת אופנוע, וכדי לברר האם אתם זכאים לפיצוי, מהו סכום הפיצוי המקסימלי שתוכלו לקבל ואילו מסמכים יעזרו לכם להוכיח את זכאותכם – מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין שמתמחה בנושא תאונות דרכים, ובפרט בפיצויים לנפגעי תאונות אופנוע.

עורך הדין יוכל להכווין ולהדריך אתכם לאורך כל הדרך, ולייצג אתכם אל מול חברת הביטוח שלכם ומול ביטוח לאומי – עד לקבלת סכום הפיצויים המקסימלי שלו אתם זכאים. כך תוכלו להשתקם מהתאונה בראש שקט, ולהחזיר עד כמה שניתן את המצב לקדמותו.

 

ספר חוקים

מאמרים באותו נושא