איך להיעזר ברו"ח שלך כדי להימנע ממצב של פשיטת רגל?

רואה החשבון הוא יד ימינו של כל מנהל. מדובר בתפקיד קריטי במציאות הכלכלית המודרנית, שהינו חיוני למספר רבדים של העבודה המקצועית. רואה החשבון הוא בעל הידע הדרוש להתמודדות נכונה מול דרישות המיסוי והבירוקרטיה הממשלתיים. נוסף על כך, הוא מאפשר למנהל להביט מעבר לנתונים היבשים, ומרכז אותם עבורו בצורה פרקטית, המאפשרת את הניהול השוטף של כל בית עסק.

 

קבלת תמונת מצב מדויקת באופן שגרתי

הגעה למצב של פשיטת רגל אינה מתרחשת באופן מיידי. מדובר לרוב בתהליך איטי של הידרדרות, הנמשכת לאורך שנים, כאשר בסופו של התהליך לאחר קבלת מכה אחרונה, תמצאו את עצמכם ללא יכולת סבירה להחזיר את חובותיכם. רואה חשבון הוא בעל מקצוע שעבודה נכונה עמו, וניצול של מלוא כישוריו, תאפשר לכם לקבל תמונת מצב מדויקת באופן שגרתי, ועל ידי כך להימנע ממצב של חדלות פירעון.

היכולת של רואה חשבון לפרוס בפניכם את מלוא הנתונים על התפעול וההוצאות השוטפות שלכם, לא צריכה להישמר רק למטרות של תשלומי מס. כדאי מאוד לנצל את ריכוז הנתונים הרבים הנמצאים בידיו, ולבקש קבלת תמונת מצב מדויקת על מצבכם הפיננסי באופן שגרתי. תמונת מצב זו תאפשר לכם לא להתכחש למצבכם, ולהחליט על דרכי התמודדות נבונות, שיבלמו את הנפילה מבעוד מועד.

 

בחינת הכדאיות והסיכון של כל הלוואה

הכשרתו של רואה חשבון מאפשרת לו להעביר לכם מידע בנוגע לביצועים העסקיים הנוכחיים שלכם, ולייצר צפי בנוגע לעתיד. התחזיות אשר מנפיקים רואי חשבון הן לעיתים קרובות מדויקות וזהירות יותר מאשר אלו של המנהל הסטנדרטי, מאחר והם מסתכלים אך ורק על המספרים, ללא תקוות שווא לעסקאות אשר הסיכוי שיצאו לפועל נמוך, וללא עירוב רגשות. כך, ניתן לעשות שימוש בתחזיות רואה החשבון כדי לבחון את יכולתכם לעמוד בהחזר של הלוואות אשר אתם לוקחים. רוב ההלוואות מגיעות עם מועד פירעון סופי, כאשר הסכום המשולם מוחזר במספר פעימות. רואה החשבון יכול לבחון את הצפי הריאלי לרווחיות לאחר קבלת ההלוואה, אל מול הריבית שהיא תצבור לאורך זמן. כך, הוא יכול להתריע על הלוואה שתסכן אתכם בפשיטת רגל.

 

איתור חריגות משמעותיות מהתקציב של העסק

מעבר ללקיחת הלוואות יזומה כדי לכסות השקעות ורכש ציוד חדש, רואה חשבון הוא חיוני לאיתור חריגות מהתקציב הרשמי של העסק. פעמים רבות ההידרדרות למצב של פשיטת רגל נובעת מבזבוזים קטנים יחסית הפזורים לאורך שנים, ומצטברים לסכומי עתק. רואה חשבון ידע לאתר את החריגות הקטנות ביותר מהתקציב עליו סוכם, גם אם העובדים אשר יוצרים אותן ינסו להסוות זאת במגוון שיטות ודרכים. כך, רואה החשבון יוכל להציג בפניכם הוצאות לא מחויבות, וכאלו שלא קיבלו אישור בדיוני התקציב, לחסוך לחברה כסף באופן פעיל, ולאפשר לה לעמוד בתקציב ובתחזית הצמיחה.

כסף

מאמרים באותו נושא