רשלנות רפואית בטיפול נפשי – מתי זה יכול לקרות?

רשלנות רפואית בטיפול נפשית היא רשלנות כבדה מאד, שממש בדומה לרשלנות רפואית – המטפל הותיר את המטפל עם נזקים שיכל היה למנוע, לולא נהג ברשלנות.

מדובר ברשלנות מסוג כואב במיוחד, שלא פשוט להוכיח ולהתמודד אתה.

גם בתחום הרשלנות הרפואית בטיפול נפשי, יכול המטופל שחש את הרשלנות והפגיעה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולהתמודד אל מול הנזק שנעשה לו.

כתוצאה מהפגיעה ניתן לקבל פיצויים, שינסו לכסות על הנזק ולהקל על המשך חייו של המטופל שבוצעה נגדו רשלנות רפואית בדבר טיפול נפשי.

לפניכם קצת על רשלנות רפואית בטיפול נפשי – מתי זה יכול לקרות?

 

מתי יכולה לקרות רשלנות רפואית בטיפול נפשי?

רשלנות רפואית בטיפול נפשי יכולה להתרחש בכל טיפול ובכל רגע בחייו של המטופל.  המטופל שחושף את קשייו, תכניותיו לעתיד ומבקש ייעוץ מן המטפל, שם בכף ידו הרבה אחריות, ועל המטופל להתנהג עמה בהתאם ובמקצועיות. לכן, במידה והייתה רשלנות רפואית בטיפול נפשי, היא כואבת ומאכזבת ועלולה להיות גורלית ובעלת נזק רב עבור המטופל. רשלנות רפואית בטיפול נפשי תיקבע ברגע שהוכח שמטפל אכן התרשל בעבודתו ויכול היה למנוע את הנזק שנבע מרשלנותו.

 

האם אבחון נפשי שגוי יכול להיחשב לרשלנות רפואית?

אבחון נפשי שגוי, יכול להיות הרה גורל עבור המטופל, לגרום לו נזק, וכך בהחלט יכול להיחשב לרשלנות רפואית. ההשלכות של האבחון השגוי עלולות לפגוע במטופל ובהמשך חייו. הן על ידי הענקת טיפול שאינו נכון ושאינו תואם את המצב הנפשי של המטופל וגם להסב לו נזק, והן על ידי אי אבחון הבעיה הנפשית של המטופל וכך אי טיפול בבעיה.

 

האם יכולה להיווצר רשלנות רפואית בהענקת התרופות למטופלים?

הענקת תרופות שאינן מתאימות למטופל יכולות בהחלט להיחשב כרשלנות רפואית בטיפול נפשי. תרופות פסיכיאטריות שלא הולמות את המטופל ומצבו, עשויות לגרום לו להחמרה ולשינויים במצב הרוח ובלקיחת ההחלטות. מדובר בנזק ממשי לחיי המטופל, שלוקח תרופות וכימיקליים, שאין בהן צורך, ושמשפיעות עליו באופן לא מתאים ולא הולם. מתן תרופה לא נכונה יכולה אף להחמיר את מצבו הרפואי, ולהכניס את המטופל הנפשי לקשיים נפשיים עוד יותר קשים ממה שהגיע עמם.

 

האם ניתן לתבוע על רשלנות רפואית בטיפול נפשי?

כמו כל רשלנות רפואית, גם כאן תוכלו לתבוע בגין נזקים שנוצרו חבייכם עקב הרשלנות הרפואית של הצוות המטפל. במהלך התביעה תצטרכו להראות קשר ישיר בין הנזק שנוצר והקשיים שנותרו בחייכם, ובין הרשלנות עצמה והבחירות של הצוות המטפל באותה עת ההתרשלות. תצטרכו לעמוד על מה גודל הנזק שנעשה לכם ולהקיף את גודלו ואת הבעייתיות שלו בחייכם ועתידכם. ואתם אכן מרגישים שנוצר לכם נזק מן הטיפול הנפשי ונהגו עמכם בחוסר מקצועיות ורשלנות, מומלץ לקרוא יותר על הנושא וליצור קשר עם עורכי דין במקרה הצורך.

 

עורך דין
עורך דין
מאמרים באותו נושא