מה מוגדר כיום על פי החוק רשלנות רפואית, והאם ניתן לאכוף זאת?

לצערנו לא מעט אנו עלולים להיתקל במצבים בהם קיבלנו שירות רפואי לא מספק שהוביל לנזק עצום.

במידה והתרחש לנו, או לקרובינו, מקרה שכזה חשוב לדעת שישנו סיכוי סביר כי, בהתאם למקרה ורמת הנזק, אנו זכאים לפיצוי.

אם כן, זו זכותנו ואף חובתנו לבדוק את המקרה מול עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולתבוע במידת האפשר.

קשה להאמין שאדם הנועד לטפל בנו במצבים בריאותיים, קלים או קשים, יכול לבצע טעות שאף יכולה להיות מכוונת, ושזו תגרום לנו לנזק אפילו יותר גרוע ובהיקף רחב יותר. במקרים אלו, ללא ספק תמיד מומלץ לבדוק מה מידת הזכאות שלנו לפיצוי, ולחילופין האם אכן משתלם לנו להגיש תביעה מסוג זה.

 

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות מתרחשת במידה וקיבלנו טיפול רפואי אשר במהלכו המטפל לא נקט במידת הזהירות הסבירה המצופה ממנו. כאשר מתרחשת רשלנות, נגרם נזק למטופל שלא היה מתרחש אלא אם התרשל המטפל. רשלנות רפואית יכולה להתרחש במגוון תחומי הבריאות, דוגמת רשלנות רפואית בעת אבחון, בעת ניתוח, ובעת טיפול. במידה והנכם סוברים כי התרחשה רשלנות באחד התחומים הללו תוכלו לגשת לאתר https://prmm.co.il על מנת לקבל ייעוץ והתמיכה הנדרשים לכם.

 

איך ניתן לאכוף ולתבוע?

תביעה בתחום הרשלנות הרפואית היא אחת התביעות הנפוצות ביותר בבתי המשפט בארץ וזאת למרות כי על פי נתונים, אחוז לא קטן דווקא בוחר שלא להגיש תביעה בעבור רשלנות מסוג זה. זו זכותו של כל אדם הסובר כי מטפל התרשל, בעת הטיפול או האבחון שלו, לבדוק את נסיבות המקרה ולתבוע פיצוי בהתאם.

חשוב לציין, כי אמנם זו תביעה נפוצה, אך היא גם מסובכת היות ונדרשת הוכחה מספקת כי הטיפול שניתן הוא זה שגרם לנזק מסוים למטופל, וכי במידה ולא היה ניתן, לא היה נגרם הנזק המסוים הזה.

 

מה הליך התביעה?

במידה ואנו סוברים כי התרחשה רשלנות, עלינו ראשית להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום הרשלנות על מנת שיבדוק את המקרה לגופו ויבחן מה מידת ההצלחה, והיקף הפיצוי הצפוי לנו במידה וננצח בתביעה. בהתאם לכך נדע אם אכן משתלם לנו להגיש תביעה או האם בכלל באמת התרחשה רשלנות.

במידה ואכן נראה כי ישנה עילה להגיש תביעה, נספק לעורך הדין המסייע לנו את כלל התיעוד הרפואי הרלוונטי למקרה על מנת שזה האחרון ייצור קשר עם מומחה מטעמו. מומחה מקנה חוות דעת שניה בה נשתמש בבית המשפט על מנת להוכיח שאכן נגרם נזק כתוצאה מהתרשלות.

 

לסיכום

במידה ואנו סוברים שאנו קורבן למקרה של התרשלות רפואית חובה לדעת שיש לנו זכאות מלאה לבדוק את הנושא מול עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, ואף לתבוע במידה וזה אכן כך.

 

סמל משפטי
סמל משפטי
מאמרים באותו נושא