האם צריך עורך דין על מנת למצוא את הר הכסף?

הר הכסף הוא אתר אינטרנט שמאפשר למצוא כספים אבודים. בזכות הביצועים המדויקים והשימוש הנוח, אתר אינטרנט מן הסוג הזה יכול להחליף את הצורך בהתייעצות עם עורך דין. אז מתי כדאי לפנות אל עורך דין ומתי אפשר להסתפק במידע של הר הכסף? הנה כל הפרטים הרלוונטיים

 

המטרה של אתר הר הכסף היא לאפשר איתור כספים אבודים עבור קהל יעד מגוון. ברוב המקרים, כספים הולכים לאיבוד בעת מעבר בין דירה, בגלל אובדן של נייר, בשל חוסר אחריות או רשלנות של המעסיק, במהלך רילוקיישן למדינה אחרת, על רקע פטירה של בן משפחה או בן זוג וכן הלאה. מצד שני, הכספים עדיין נמצאים במסלולי החיסכון, הפנסיה והגמל – לכן כל מה שצריך לעשות הוא לאתר אותם.

הפתרון שעל הפרק מאפשר להזין פרטים אישיים אל תוך אתר האינטרנט של הר הכסף ובתוך 21 ימי עסקים לקבל דוח מסודר. בתוך הדוח הזה אפשר לראות בדיוק כמה כספים יש בכל מסלול, כמה עמלות משלמים על דמי הניהול והאם יש כיסויים כפולים בפוליסות ביטוח מסוימות. אז בזכות אתר האינטרנט של הר הכסף, כל אזרח יכול לאתר את מה שמגיע לו גם בלי מעורבות של עורך דין.

 

איך עורך דין מאתר כספים אבודים?

השימוש בעורך דין היה תקף עד לפני מספר שנים, כאשר אי אפשר היה להשתמש באתרי אינטרנט על מנת לאתר כספים אבודים. בעבר, הפניה אל עורך הדין התבססה על כך שיש לו גישה מלאה ונוחה יותר אל המאגרים של משרד האוצר או המסלקה הפנסיונית. אמנם גם אז הכספים האבודים היו רשומים על שם הבעלים שלהם, אבל עורך הדין פעל מתוקף ייפוי כוח.

 

היתרונות של שימוש בהר הכסף ולא בעורך דין

כיום השימוש בשירותי עורך דין לטובת איתור כספים אבודים מסוימים הוא מיותר לגמרי. קודם כל, עורך דין גובה שכר טרחה על השירות הזה. שנית, בדרך כלל ייקח לעורך הדין יותר זמן למצוא את הכספים האבודים מאשר דרך אתרי האינטרנט. לכן, הר הכסף פותר את הבעיה ומבטל את התלות בבעלי מקצוע חיצוניים – החל מעורך דין, דרך רואה חשבון ועד חוקר פרטי.

 

מתי יש בכל זאת צורך בעורך דין?

על אף כל האמור לעיל, קיימות נסיבות מיוחדות שבהן בכל זאת יש צורך לערב עורך דין ואפילו משתלם לשלם לו שכר טרחה.

זה למשל מה שקורה אם רוצים לאתר כספים אבודים במהלך גירושין. כאשר בני הזוג מסתירים כספים אחד מהשני, יכול להיות שיהיה צורך להפעיל עורך דין ולהוציא צו מניעה. במקרים אחרים, המעורבות של עורך הדין נדרשת מצד הרשויות שמנהלות תיקי הוצאה לפועל מול נישומים או בכל מקרה של גביית חובות.

 

הכסף

מאמרים באותו נושא