האם מתנות לעובדים נחשבות כהוצאה מוכרת?

עם הגעת תקופת החגים – מעסיקים רבים מעוניינים להפתיע את עובדיהם המסורים עם מתנות לחג, ומה שהתחיל פעם כמסורת בלבד – היום קבוע בחוקי התעסוקה של מדינת ישראל! על אף שיש חוקים מוגדרים גם בנוגע לעלות המתנות, מעסיקים רבים בוחרים "לפנק" את עובדיהם במתנות שהם מעבר לנהוג. האם מתנות לעובדים נחשבות כהוצאה מוכרת? המאמר הזה מיועד למעסיקים שביניכם!

מתנות לעובדים

כל מעסיק יודע, שמתנות לעובדים בזמן החגים הם מזמן לא עניין של בחירה או רשות! על אף שמעסיקים רבים בוחרים להתעלם מכך, מתנות לעובדים בזמן החגים מעוגנות בחוקי התעסוקה של מדינת ישראל. מעבר לכך? אין ספק שמדובר ביתרון עצום עבור המעסיק, מכיוון שהדבר שומר על העובדים מרוצים, ובסופו של יום מגביר מוטיבציה ומסירות מצידם.

 

מתנות לעובדים בחגי ישראל

מתנות לחג עבור העובדים מתפרשות על מנעד גדול, ובעוד חלק מהמעסיקים בוחרים לרכוש עבור עובדיהם מתנות מינימליות, אחרים עושים מעל ומעבר כדי לפנק את עובדיהם! בין אם אתם מתכננים לרכוש לעובד\ת שלכם בקבוק יין, ובין אם צמיד טניס מיהלומים – בוודאי שאלתם את עצמכם: האם מתנות לעובדים נחשבות כהוצאה מוכרת?

 

האם מתנות לעובדים נחשבות כהוצאה מוכרת?

כשאנו מדברים על מתנות לעובדים, יש להבין שהן נחלקות לשני סוגים עיקריים – וזה ישפיע על עובדת היותן הוצאה מוכרת למס.

מתנות לאירועים אישיים

אירועים אישיים הם למעשה כאלו שאינם חוזרים על עצמם, ואנו מדברים כאן על חתונה, בר מצווה וכדומה. במקרה כזה המתנה תיחשב כהוצאה מוכרת עד תקרה מסוימת, ובמידה והסכום יעבור את התקרה, רק חלק ממנו ייחשב כהוצאה מוכרת.

מתנות לאירועים שאינם אישיים

אירועים בלתי אישיים הם אותם אירועים שחוזרים על עצמם, ובהם נכללים חגי ישראל, ימי הולדת, בונוס וכדומה. במקרים אלו אין הכרה במס לרכישת המתנה מצד המעסיק.

מתנות נהוגות מצד מעסיקים

מעסיקים רבים מעוניינים לרכוש לעובדיהם מתנות מקוריות, וזאת במקום לחזור שוב על אותן מתנות נדושות שנהוגות בקרב כל המעסיקים. אספנו עבורכם מספר רעיונות יצירתיים!

שובר לטיפול זוגי

המגמה הגוברת היום בשוק המתנות לעובדים, היא הענקת מתנה שאינה חומרית – כי אם בעלת ערך עמוק יותר. דוגמה טובה למתנה שכזו היא הענקת טיפול זוגי, שאליו העובד\ת יוכלו להגיע עם בן \ בת הזוג.

חפץ שימושי

חברות רבות מעניקות לעובדיהן חפץ שימושי עם לוגו או הקדשה, ובכך מחזקות את הקשר של העובד עם המעסיק! כשאנו משתמשים בחולצה, רמקול בלוטוס', או מטריה עם לוגו החברה או עם הקדשה מרגשת – זה תמיד יזכיר לנו שאנו חלק ממשהו גדול יותר!

מוצרי כושר

מוצרי כושר בתור מתנה לעובדים הם מושלמים, מכיוון שהם אהובים על מי שעושה כושר באופן קבוע, ועשויים לדרבן את מי שפחות דואג לעצמו!

מאמרים באותו נושא