רכב כהוצאה מוכרת – כל מה שצריך לדעת על הוצאה מוכרת

אם אתם עצמאים קטנים או גדולים, אתם וודאי רוצים לדעת כל מה שצריך לדעת על הוצאות מוכרות, רכב כהוצאה מוכרת ומה שבין לבין. אם כך, אלו כל הפרטים שיש לקחת בחשבון כשמסכמים הוצאות עבור מס הכנסה:

בין אם אתם מוכרים ציוד, או מספקים שירות כלשהוא, ייתכן שאתם מתניידים ומגיעים ללקוחות שלכם בעזרת כלי הרכב שלכם. ואם זה כך, אתם גם צריכים לדעת מה נחשב הוצאה מוכרת ומה לא מוגדר הוצאה מוכרת לפי מס הכנסה וחוקי המס בישראל. ראשית, בואו נתחיל עם המובן מאיליו וממה שכולם יודעים, נושא הדלק. האם דלק הוא הוצאה מוכרת לעצמאים? אכן כן, דלק הוא הוצאה מוכרת.

 

כל מה שצריך לדעת על הוצאות מוכרות ורכבים של עצמאים

בין אם נוסעים ברכב בזבזני או ברכב מאוד חסכוני מבינת תצרוכת הדלק שלו, אתם צריכים לשמור את חשבוניות התדלוקים שלכם. דלק, בדומה להוצאות מוכרות אחרות, מזכה אתכם אל מול מס הכנסה כשאתם מסכמים את ההוצאות שלכם.

מעבר לדלק, כמובן שגם תיקונים הם הוצאה מוכרת, וככה גם רלוונטי לגבי טיפולים שוטפים לרכב. בין אם אתם נכנסים למוסך בעבור תיקון יקר, או שמא אתם נכנסים למוסך בעבור טיפול שוט וסטנדרטי, שמרו את החשבוניות על אותם טיפולים ותיקונים. ואם אתם מחפשים אחר רכישת רכב חדש למטרת עבודה, אולי רכבים בתנאי מימון 100%, יש עם מי לדבר ואל מי לפנות. בין אם כך או כך, בקרו עוד היום באתר https://www.cmotors.co.il ותסקרו את צי הרכבים העומד למכירה בתנאים מאוד אטרקטיביים.

 

רכבים הוצאות מוכרות: מה עוד נחשב הוצאה מוכרת אצל עצמאים?

מעבר לדלק ותיקונים, גם חניונים הם הוצאות מוכרות, ככה גם רלוונטי לגבי ציוד לרכב, אבזור לרכב ועוד. כעת, לגבי השאלה הגדולה – האם קניית רכב היא הוצאה מוכרת?

אז ככה, אם עבודתכם מצריכה רכב באופן קבוע והגדרתם את העובדה הזאת אל מול מנהלת החשבונות שלכם (או אצל רואה החשבון שלכם), אז רכישת רכב חדש היא אכן הוצאה מוכרת. ייתכן שאתם עוסקים בגינון וצריכים רכב מסחרי, אולי בכלל קבלני שיש שצריכים משאית.

 

רכב גינון? משאית להובלת שיש ובטון? הוצאות מוכרות שחשוב להכיר

בין אם אתם נוסעים ברכב גינון או במשאית הובלת שיש, אם העבודה שלכם מצריכה שימוש ברכב, ההוצאה אכן תהיה הוצאה מוכרת. עוד חשוב לדעת, גם תשלומים על נסיעות בכבישי אגרה, הן הוצאות מוכרות לכל דבר.

בין אם אתם נוסעים בכביש 6 או בכל כביש אגרה אחר, אתם מוזמנים לשמור את החשבוניות ולהזדכות עליהן אל מול מס הכנסה. עכשיו, חשוב להבין, כשמדברים על עצמאים, מדברים גם על עצמאים שנהפכו לכאלה לאחר תקופה בה הם היו שכירים.

 

רכישת רכב בתור שכיר ושימוש בו לאחר שהופכים לעצמאים

לא פעם, אנשים הופכים לעצמאים לאחר שהם היו שכירים, וממשיכים את דרכם העצמאית עם אותו הרכב שהיה להם כשהם היו שכירים. אם כיום אתם עצמאים ואתם עדיין נוהגים ברכב שהיה לכם כשהייתה שכירים, אתם יכולים להכיר ברכישת הרכב לפי השווי של הרכב ביום שבו פתחתם את העסק.

בסופו של דבר, בין אם אתם מעוניינים להזדכות על חשבונית כזו או אחרת אל מול מס הכנסה, אתם פועלים נכון ועושים בשכל. אנחנו מזמינים אתכם לשמור כל חשבונית וחשבונית, גם אם מדובר בחשבוניות קטנות על שקלים בודדים.

 

אל תוותרו על איסוף החשבוניות, גם אם זה שקלים בודדים

בסופו של דבר, כשמסכמים את כל החשבוניות בתאריכי ה-15 לחודש, הכול מצטבר ולפתע אתם מופתעים לגלות סכומים לא מבוטלים בכלל שהצטברו כתוצאה מאיסוף של חשבוניות. אז אל תחסכו בדבר, מאחר שאתם עצמאים ואתם צריכים לדאוג לעצמכם, גם בבחינה הכלכלית.

אל תוותרו על אף חשבונית או קבלה, תאספו את הכול ותגישו מסודר לרואה החשבון שלכם. עם הזמן, אתם תבינו שלכל שקל ושקל ישנה חשיבות. שיהיה לכם הרבה בהצלחה בדרככם העצמאית, סעו בדרכים ישרות ובטוחות בלבד! ואף פעם אל תשכחו, רכב חדש ואמין תמיד יהיה עדיף לעבודה שוטפת בתור עצמאי. בשורה התחתונה, אתם ממש לא מעוניינים להיתקע בשולי הכביש כשאתם בדרככם לביצוע עבודה אצל לקוחות.

 

לחיצת יד

מאמרים באותו נושא