כמה שלבים יש בדרך להיות עורך דין מוסמך

החלום שלך היה להיות עורך דין? אתה מתכוון לעשות הכול כדי להגשים את החלום הזה או לפחות להבין במה דברים אמורים? אנחנו יכולים להבין ללבך. יש הרבה מאוד עורכי דין בישראל וכמובן שאתה צריך לבדוק את הנושא כמה שיותר לעומק כדי להחליט האם זו אופציה שבאמת כדאי לך לקחת בחשבון.

 

 הדרך שלך להיות עורך דין

ראשית, כדאי לדעת שכאשר מדברים על לימודי משפטים מדברים על לימודים שהם פחות או יותר זהים בכל המוסדות הקיימים היום בארץ. כלומר, זה לא משנה אם תחליט שאתה רוצה ללמוד באוניברסיטה כזו או אחרת או שאתה מעדיף מכללה, כי בכל מקרה בסופו של דבר המסלול שתעבור יהיה זהה. הלימודים עצמם נמשכים 3.5 שנים ובמהלך הזמן הזה אתה תלמד כל מה שצריך על המקצוע. לאחר מכן תקבל את התואר הראשון ואז תצטרך לעשות התמחות. חשוב להבין שבנושא ההתמחות מדברים על בין שנה לשנתיים של עוד לימודים, ובסופו של דבר תוכל לעשות את מבחן ההסמכה של לשכת עורכי הדין בישראל. אם תסיים את כל השלבים האלה בהצלחה, בסופו של דבר תהיה עורך דין, תוכל לעבוד במשרדים שונים של עורכי דין וגם תוכל להחליט שאתה פותח משרד עצמאי.

 

איפה כדאי ללמוד?

האמת היא, שכדי להיות עורך דין בישראל אתה צריך לבחור לאן אתה פונה ואיפה אתה רוצה ללמוד. יש אפשרות כמובן ללמוד במספר אוניברסיטאות בישראל, כמו חיפה, תל אביב, האוניברסיטה העברית ועוד, אך יש גם אופציה ללמוד במכללות שונות בארץ. לא קל לענות על השאלה איפה כדאי ללמוד משפטים, כי בסופו של דבר, זה ענין אישי ביותר. האם אתה רוצה לעשות פסיכומטרי או לא? האם יש לך בגרות מלאה? והאם מה שחשוב בעיניך יותר זו הקבלה ללימודים או רמת הלימודים הגבוהה? חשוב לקחת בחשבון, כמובן, גם את סגל המורים וגם את השאלה איפה אתה גר, כי כל אלה יוכלו לעזור לך להחליט לאן אתה פונה והיכן אתה רוצה ללמוד את התחום.

 

האם הפרנסה באמת טובה?

כל מי שחולם להיות עורך דין מוסמך רוצה, ובצדק, גם להרוויח לא רק מהעניין. עם זאת, חשוב להבין שזה לא בדיוק עובד כמו בחלומות, כי זה לא בדיוק שתסיים את הלימודים, תוסמך לעורך דין ותתחיל להרוויח הון עתק. זה מאוד תלוי בשאלה איפה תעבוד וגם, כמובן, באיזו התמחות תבחר. מה שבטוח זה שמדובר על אחד מהתחומים שבהם הפרסה מאוד מכובדת ולכן גם במובן הזה זו יכולה להיות בחירה טובה. בנוסף, יש מגוון רחב של תחומי התמחות היום בעולם המשפט כך שאין ספק שגם אתה, כמו רבים אחרים, תוכל לבחור את התחום הנכון והמעניין ביותר עבורך.

עורך דין

מאמרים באותו נושא