ביטוח ועד הבית – איך לסדר את המספרים נכון

בתים משותפים הם הפלטפורמה הנפוצה ביותר למגורים במדינת ישראל. בית משותף מוגדר ככל בניין או שטח שמיועד למגורים, שבו נמצאות 2 משפחות או יותר. בית משותף דורש התנהלות של ועד הבית, ולעיתים מדובר בהתעסקות עם המון כספים ומספרים. כיצד תוכלו לדאוג לסדר את המספרים בצורה נכונה? כל זה ועוד בכתבה הבאה.

ביטוח בניין משותף

בניין משותף מוגדר ככל בניין או אזור מגורים שיש בו 2 משפחות או יותר. החוק מחייב שיהיה ועד בית שייצג את כלל הדיירים במבנה, ומגביל את בעל הבית לעד 5 חברים. חברי הועד נבחרים בדרך כלל אחת לשנה, באסיפה שמתבצעת בנוכחות כלל הדיירים במבנה. מטרתו של הוועד היא לייצג את כלל הדיירים במגוון רחב של היבטים- בין אם בעבודה מול קבלנים, הוצאות דוחות כספיים, לדאוג לטיפוח המבנה בצורה שוטפת ועוד.

כמו בכל תחום בחיים, גם בתחום ועד הבית דרוש ביטוח. ביטוח בריאות, ביטוח פנסיה, ביטוח דירה וביטוח חיים- הם רק דוגמאות בודדות למגוון הביטוחים השונים שאנו עושים לאורך חיינו. מטרת הביטוח היא לסייע לנו במידה וחס וחלילה קורה משהו שלא אמור לקרות- הביטוח יסייע לנו לכסות חלק מן התשלום הנדרש. גם כאן, בתחום ועד הבית, מומלץ ורצוי להשתמש בביטוח- ביטוח ועד בית.

ישיבת דיירים
ישיבת דיירים

כיצד לסדר את המספרים בצורה נכונה?

ובכן, אחד התפקידים המרכזים של ועד הבית הוא ייצוג הדיירים בתחום הכלכלי. כל הקבלות ועניין התשלומים של הספקים השונים, מבוצעים על ידי ועד הבית. גם תשלום ביטוח ועד בית או תשלום לעורכי דין שמייצגים את דיירי הבניין- מבוצעים על ידי ועד הבית.

במילים אחרות, ועד הבית נתון למצבים רבים בהם הוא אחראי לנהל ולדאוג לכסף רב של כלל הדיירים במבנה, ולכן עליו לדאוג לבצע זאת בצורה נכונה ומקצועית. כעת נשאלת השאלה- כיצד ניתן לייעל את תהליך המספרים ולבצע זאת בצורה נכונה?

ראשית- סדר. כמה נדוש שזה נשמע ככה זה נכון. על מנת להימנע ממצבים שבהם אתם לא זוכרים על מה הוצאתם כסף או כמה כסף שילמתם לקבלן הגינה, תעבדו בצורה מסודרת. רשמו את הסכום ששילמתם לכל גורם שעבד בבניין, ודאגו לשמור את הקבלות שהנפקתם עבורם.

שנית- סקר שוק. הקפידו לבצע סקר שוק בכל נשוא שהוא לפני שאתם בוחרים לעבוד מול קבלן מסוים. "אל תקפצו" על הקבלן הרשום שראיתם- בצעו סקר שוק מקיף וכך תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף.

שלישית- הקפידו להוציא דוחות כספיים בזמן. דוחות כספיים נדרשים להוציא אחת לחצי שנה. אנו ממליצים בחום להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לשם הנפקת הדוחות הכספיים. ראשית כי דיווח לא נכון נחשב בגדר עבירה על החוק, ושנית, כי עדיף שגורם מקצועי שעשה עשרות דוחות בעבר- יעשה זאת גם עבורכם.

מאמרים באותו נושא