פשיטת רגל או איחוד תיקים

פשיטת רגל או איחוד תיקים

להיות חייב כספים רבים לאנשים שונים זו סיטואציה שאיש לא היה רוצה למצוא את עצמו מתמודד איתה אך היא חלק מהחיים. אנשים מקימים עסקים, לא מתנהלים נכונה מבחינה כלכלית ובסופו של דבר הרבה פעמים מגיעים למצבים שבהם הם חייבים כספים לספקים, לעובדים ולגורמים אחרים. לכן בסיטואציה הזאת תמיד מגיע השלב שבו צריך לקבל החלטה: מה למעשה נכון לעשות ואיך להתמודד עם החובות הללו? אם גם אתם נמצאים היום בסיטואציה שבה אתם חייבים כספים, הדבר הראשון שאתם חייבים להפנים הוא שהתעלמות מהסיטואציה לא תועיל. החובות בדרך כלל רק הולכים וגדלים ובסופו של דבר יהיה לכם הרבה יותר קשה לצאת מהעניין. לכן דרושה כאן התמודדות רצינית ובצורה חד משמעית, כאשר השאלה הראשונה היא האם עדיף לכם לבחור באופציה של איחוד תיקים או באפשרות של פשיטת רגל שבסופה אולי תקבלו הפטר.

גובה החוב ומספר התיקים

מה שצריך להכריע בסופו של דבר את הכף לגבי הסוגיה האם עדיף לכם לנסות את הפתרון של איחוד תיקים או את האופציה של פשיטת רגל, אלה הם שני פרמטרים חשובים. ראשית, על איזה סכומים של חוב מדובר? ושנית, על כמה תיקים של חובות מדובר? אם מדובר על סכומים של עד כחמישים אלף שקלים ואם מדובר על מספר רב של תיקים, האופציה הטובה בדרך כלל תהיה איחוד תיקים. בהליך כזה תוכלו לשלם את החובות שלכם על פני שניים-שלוש, ומה שטוב זה שמהרגע שבו תקבלו אישור על איחוד התיקים פשוט תשלמו בכל חודש סכום קבוע עד שהחובות יפרעו. לעומת זאת, אם מדובר על חובות של מאות אלפי שקלים ואם אתם לא רואים איך בכלל תוכלו לצאת מהסיטואציה שאליה נקלעתם, אין ספק שהפתרון הנכון יהיה פשיטת רגל. העניין הוא שאם החוב גבוה ותעשו איחוד תיקים יהיה עליכם לשלם בכל חודש סכום מסוים לאורך שנים ולמעשה לא יהיה לזה סוף. לעומת זאת, אם תבחרו באופציה של פשיטת רגל התהליך יסתיים או בהסדר עם הנושים או בהפטר, מה שאומר שתוכלו אחרי כל העניין הזה, ותוך זמן יחסית קצר, לצאת לדרך חדשה. את ההליך ניתן לעשות אצל עו"ד אורדן.

מדוע חובה להתייעץ עם עו"ד מוביל?

להתמודד עם סוגיות כמו בחירה בין פשיטת רגל ובין איחוד תיקים זה מסוג אותם הדברים שלא כדאי לעשות לבד. העניין הוא שיש צורך להכיר לא רק את ההגדרות השונות אלא גם להתאים את הפתרון הנכון לסיטואציה שבה אתם נמצאים. יתרה מכך, צריך לדעת איך להתנהל נכונה מול הגורמים השונים כדי לקבל את מבוקשכם וכדי שכל בקשה שלכם תיענה בחיוב. לכן ייעוץ מעורך דין מקצועי זה משהו שלא מומלץ לוותר עליו כי עו"ד שידאג לאינטרסים שלכם יוכל לחסוך לכם לא מעט כסף וזמן בנושא של הסדרי החובות שלכם.  

מידע נוסף ניתן למצוא בכתבה באתר מגפון

מאמרים באותו נושא