למה צריך עורך דין נגד משרד הביטחון

חיילים, הן בשירות סדיר והן בשירות קבע וכן אנשי כוחות הביטחון, מקדישים את שנות שירותם לשמירה והגנה על אזרחי ישראל. במקרה של תאונות, פציעות ומחלות, היכולות להיגרם הן בשל אופי תפקידם והן בשל סיבות אחרות, הם יכולים להגיש תביעה ודרישה לפיצויים כנגד משרד הביטחון. במקרים כאלה, כדאי שיהיה לצידם עורך דין מקצועי ומומחה בתחום

 

בגין אילו מקרים ניתן להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון?

לצבא וכוחות הביטחון קיימת אחריות מוחלטת לנזקים השונים שנגרמים לחיילים במהלך שירותם הצבאי, כך שבמידה וחוויתם תאונה, פציעה או מחלה במהלך ועקב השירות שלכם, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון ולדרוש פיצויים בהתאם.

את התביעה כנגד משרד הביטחון רשאים להגיש חיילים שהשתחררו משירות חובה וכן אנשי קבע עם וותק של עד חצי שנה, כאשר חיילים בשירות סדיר יכולים אף להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון גם במקרים בהם החבלה אירעה במהלך חופשה מאושרת מהצבא. במקרים אחרים, למעט חבלה בעקבות פעילות מבצעית, אנשי קבע עם וותק של מעל חצי שנה יוכלו להגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי.

 

כיצד מגישים תביעה כנגד משרד הביטחון?

את התביעה כנגד משרד הביטחון יש להגיש אל קצין התגמולים במשרד הביטחון, תוך פירוט הנסיבות והשתלשלות האירועים שגרמו לחבלה, בצירוף עדויות וכלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. עם קבלת מסמכי התביעה אצל קצין התגמולים, ייבחנו כלל המסמכים שצורפו ולאחר היוועצות במומחה רפואי מטעמו, ייקבע האם קיימת עילה תביעה או לא.

במידה וקצין התגמולים החליט כי קיימת עילת תביעה, הרי שתקבלו זימון לוועדה הרפואית, שם ייבחן היטב מצבכם הרפואי וייקבעו אחוזי הנכות המגיעים לכם בגין החבלה. קביעת שיעור אחוזי הנכות תשפיע באופן ישיר על גובה הפיצויים שתוכלו לקבל ולכן, חשוב להיערך היטב אל הוועדה הרפואית.

 

למה צריך עורך דין נגד משרד הביטחון?

בדומה לתביעות מתחומים אחרים, גם בתביעות כנגד משרד הביטחון חשוב ומומלץ להיעזר בגורם מקצועי ומומחה בתחום, הלא הוא עורך דין צבאי מומחה כמו עורך דין מאיר גרינברג. תביעות כנגד משרד הביטחון בגין תאונות, פציעות ומחלות, אמנם דומות באופיין לתביעות נזיקין אזרחיות, אך כדאי לדעת כי תחום תביעות משרד הביטחון כולל חוקים ותקנות ספציפיות רבות ומגוונות.

 

הגשת תביעה כנגד משרד הביטחון עם עורך דין צבאי מומחה

תביעות כנגד משרד הביטחון הן תביעות מורכבות ומאתגרות ובכדי לייעל את התהליכים ולהגיש את מסמכי התביעה בצורה המיטבית ביותר, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי מומחה, אשר בעזרת הניסיון והידע המקצועי שיש לו, יוכל לסייע לכם למקסם את פוטנציאל סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

 

לסיכום

תאונות, פציעות ומחלות הן בין הסיבות המרכזיות בגינן ניתן להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון ולקבל פיצויים בהתאם. תביעה כנגד משרד הביטחון נחשבת להליך משפטי מורכב ומאתגר ובכדי לצלוח אותו בצורה המיטבית והמוצלחת ביותר, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי, המכיר היטב את דיני הצבא והתקדימים המשפטיים הרלוונטיים למקרה שלכם.

תביעה נגד ההגנה הצבאית

מאמרים באותו נושא