הטרדה מינית בשעת טיפול רפואי – מה עושים?

אנשי צוות רפואי אמונים על שמירת המטופלים שלהם בכמה דרכים שונות. לכן, מקרים של פגיעה מינית על ידי הצוות הרפואי הם חמורים במיוחד. בנוסף לפגיעה הרגילה שנגרמת במקרים כאלה, לנפגע נעשה נזק נוסף על ידי שימוש בפגיעות שלו מול הצוות הרפואי. כתבנו מדריך קצר ובו נפרט מה לעשות במקרה של הטרדה מינית על ידי הצוות הרפואי . 

 

הטרדה מינית על ידי הצוות הרפואי

אנשי צוות רפואי אמורים לשמור על בריאותם וכבודם של כל המטופלים שנעזרים בהם. אבל לצערנו, הטרדה בשעת טיפול רפואי היא תופעה שחוזרת ונשנית על אף חומרתה הרבה. לאחרונה נחשף שצוותים רפואיים ברחבי הארץ נוהגים לצלם מטופלים ומטופלות בחדרי ניתוח בתנוחות מבזות ולעיתים מיניות, ולשלוח תמונות אלה בתפוצה רחבה. הטרדה מינית על ידי צוות רפואי גם עלולה לגרום לנפגע לוותר על טיפולים רפואיים בעתיד ובכך לגרום לו נזק רפואי בלתי הפיך.

 

מה לעשות במקרה של הטרדה שכזאת?

הדבר הראשון והחשוב ביותר לעשות במקרה של הטרדה מינית מצוות רפואי, הוא לדאוג לטיפול כמה שיותר מקיף וכמה שיותר איכותי לעצמך. חשוב לבדוק את האופציה של טיפול פסיכולוגי מסודר וכמובן שכדאי להיעזר באנשים קרובים שניתן לסמוך עליהם. בנוסף לכך לפני מי שנפגע מהטרדה מינית בשעת טיפול רפואי, עומדות מספר אופציות לתביעה. נפרט עליהן בקצרה בפסקאות הבאות.

 

הגשת תלונה למוסד הרפואי ולמשרד הבריאות

רבים מהצוותים הרפואיים בישראל עובדים בשם מוסד רפואי כמו קופת חולים, מרפאה פרטית או בית חולים. במקרים אלה ניתן להגיש תלונה מסודרת למקום העבודה של המטריד. בנוסף לכך ניתן להגיש תלונה מסודרת בגין הטרדה מינית למשרד הבריאות במקרה של הטרדה בזמן טיפול רפואי.

 

תביעה אזרחית – תביעת נזיקין

האפשרות השנייה היא הגשת תביעה אזרחית לשם קבלת פיצויים בגין ההטרדה המינית. חשוב לציין שניתן לקבל עד לסכום של 120 אלף שקל בגין הטרדה שכזאת, וזאת בלי להוכיח גרימת נזק מסוג זה או אחר. כמו כן חשוב לציין שניתן לפעול בכל המישורים בבת אחת ואין צורך לבחור רק אחד מהם.

 

תביעה פלילית – הגשת תלונה למשטרה

הגשת תלונה במשטרה בגין הטרדה מינית היא האופציה השלישית שעומדת בפני מי שהוטרד בזמן קבלת טיפול רפואי. תלונה במשטרה תוביל לחקירה של המקרה, להגשת כתב אישום ולמשפט פלילי בגין הטרדה מינית. נתיב זה מאפשר לנפגע לתבוע את הפוגע ולגרום לו לשלם על מעשיו במישור הפלילי.

 

הטרדה מינית בזמן הטיפול הרפואי – סיכום

הטרדות מיניות בזמן הטיפול הרפואי ועל ידי הצוות הרפואי הן רעה חולה שלצערנו נפוצה הרבה יותר ממה שהיא צריכה להיות. לרשות הנפגע עומדות שלוש דרכים בכדי לפעול בנושא – הגשת תלונה לגוף הרפואי או למשרד הבריאות, הגשת תביעת נזיקין והגשת תלונה במשטרה.

הטרדה מינית

מאמרים באותו נושא