האם אני זכאי לפיצויים במידה ואני אשם בתאונה?

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, היכול להיגרם הן כתוצאה מרשלנות שלנו והן כתוצאה מרשלנות של נהגים אחרים. במידה ותאונת הדרכים נגרמה כתוצאה מרשלנות של גורם אחר, הרי שנוכל לנהל תביעת נזיקין ולדרוש ממנו פיצויים בהתאם. אך האם מגיעים לנו פיצויים במידה ואנחנו אשמים בתאונה?

 

פיצויים בגין תאונת דרכים – במה מדובר?

לתאונות הדרכים עלולות להיות השלכות מהותיות על שגרת החיים שלנו, הן מבחינת הנזקים הגופניים והן מבחינת ההשלכות הכלכליות של התאונה (נזקי רכוש, פגיעה בכושר ההשתכרות, הוצאות רפואיות ועוד). בגין אותם נזקים, ניתן יהיה לתבוע את הגורם האחראי ולדרוש פיצויים בהתאם.

ככלל, הפיצויים בגין נזקי רכוש במסגרת תאונת דרכים יכולים להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים ובמידה ומדובר בנזקים גופניים, הסכומים יכולים להיות גבוהים אף יותר. גובה הפיצויים בגין נזקים שנגרמו בתאונת דרכים נקבע על פי פרמטרים שונים, כמו פגיעה בכושר ההשתכרות, עוגמת נפש, סך נזקי הרכוש שנגרמו ועוד.

 

האם מגיעים לי פיצויים במידה ואני אשם בתאונה?

בעוד שתמונת המצב הנוגעת לפיצויים במקרה שגורם אחר מעורב בתאונה ברורה למדי, הרי שבמקרים בהם אנחנו אשמים בתאונה, עולות לא מעט תהיות וסימני שאלה סביב הזכאות לפיצויים וזה בדיוק הזמן לעשות סדר בדברים ולהבהיר את הנקודה.

במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, גם אם הוא אשם בתאונה, זכאי לקבל פיצויים בהתאם. ככל והיה לכם ביטוח חובה או מקיף בתוקף, הרי שתוכלו לממש את הפיצויים המגיעים לכם באמצעות תביעה כנגד חברת הביטוח ובמידה לא היה לכם ביטוח ונגרמו לכם נזקי גוף, הרי שתוכלו לתבוע קרן ממשלתית בשם קרנית.

 

כיצד ניתן לדעת מהם הפיצויים המגיעים לנו?

כפי שראינו, שאלת גובה הפיצויים תלויה בלא מעט משתנים ונעשית מאתגרת אף יותר במקרים של תאונת דרכים בה אנחנו אשמים. לפיכך, כדי להעריך בצורה מדויקת את גובה הפיצויים שנוכל לקבל יש לפנות בהקדם לעזרתו של עורך דין תאונות דרכים מקצועי, ילווה ויכוון אתכם אל האפשרויות המשפטיות המומלצות ביותר עבורכם.

 

הפעולות שמומלץ לבצע אחרי תאונת דרכים

בין אם אתם אשמים בתאונת הדרכים ובין אם גורם אחר, לאחר תאונת הדרכים חשוב לנקוט בכמה פעולות בסיסיות ומשמעותיות וביניהן: תיעוד מלא ומפורט ככל האפשר של זירת האירוע, החלפת פרטים עם הגורמים הנוספים המעורבים בתאונה, פנייה לקבלת טיפול רפואי ובמידת הצורך, פנייה למשטרה לקבלת אישור בדבר תאונת דרכים.

 

לסיכום

שאלת הזכאות לפיצויים בגין תאונת דרכים אינה מוטלת בספק, כאשר גם במקרים בהם אנחנו אשמים בתאונה, ניתן יהיה לממש את זכאותנו ולקבל פיצויים, מחברת הביטוח או במסגרת חוק הפלת"ד ובאמצעות חברת קרנית. כך או כך, בכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה ולהעריך כמה פיצויים תוכלו לקבל, מומלץ יהיה לפנות לשירותיו של עו"ד תאונות דרכים.

תאונת פיצויים

מאמרים באותו נושא