הטרדה מינית מצולמת: 4 פעולות חובה שיש לעשות

הטרדות מיניות הן דבר רציני שיש לו הרבה מאוד השלכות על כל הצדדים הנוגעים בדבר. אחד הדברים הקשים בעת תביעת הטרדה מינית הוא להביא הוכחה לכך שהדבר אכן קרה. המון פעמים זה נופל למקומות של ״הוא אמר, היא אמרה״- מה שמקשה מאוד על התנהלות תקינה של ההליך המשפטי. דבר זה נפתר אם יש תיעוד מצולם של ההתנהגות. אז מה עושים כשיש הטרדה מינית שנתפסה במצלמה? הנה 4 פעולות חובה.

 

1. שמירת התיעוד וכל הפרטים שלו

הדבר הראשון שחשוב לוודא הוא שהתיעוד המצולם יישמר ויגובה במספר מקומות כדי שלא יהיה בטעות מקרה שהוא יימחק או ייעלם. בנוסף לסרטון המצולם עצמו, חשוב מאוד גם לשמור את כל הפרטים הרלוונטיים. מתי ההטרדה התרחשה, היכן, מי הם המצולמים וכל דבר נוסף שיכול להיות חשוב בתהליך של תביעת הטרדה מינית.

 

2. פנייה לעורך דין מומחה

בין אם אתם הצד המוטרד או הצד המטריד, בכל מקרה חשוב שתפנו לעורך דין בכדי להיעזר בשירותיו. תביעה על הטרדה מינית יכולה להיות תהליך ארוך ומורכב שמצריכה הבנה מעמיקה של החוק וההיבטים המשפטיים השונים. על כן איש מקצוע שמתמחה בתחום זה יוכל להיות לכם לעזר.

הוא יוכל לקבוע האם התיעוד המצולם הוא קביל משפטית, האם ההטרדה שתועדה אכן נכנסת תחת מסגרת הטרדה מינית בחוק, מהם שלבי התהליכים השונים בהם יש צורך לנקוט ועוד. הוא יוכל גם לעזור לכם להגיע לפשרה ולסגור את המקרה לפני בית משפט, וזאת לשביעות רצונם של שני הצדדים. עורך דין מומחה הוא הכרחי במקרה כאלה וחשוב לבחור באחד המיומן ביותר והנכון ביותר עבורכם.

 

3. בירור ההטרדה

בצפייה בתיעוד מצולם של הטרדה עולים בטח המון סימני שאלה. לדוגמה, לא תמיד ברור מה קרה לפני המקרה, לא ברור מהן התגובות השונות של המצולמים ועוד. על כן חשוב להתחיל לברר מה קרה, וזאת על ידי חקירה זהירה ורגישה של כל הצדדים המעורבים בסיפור. כך יהיה ניתן להגיע להבנה שלמה של הסיטואציה ולפעול לפתור אותה בצורה המוצלחת ביותר.

 

4. לשמור על חיסיון ופרטיות

בעידן האינטרנט של היום אנשים רבים בוחרים לפרסם סרטונים רגישים שונים וזאת מבלי להיות מודעים להשלכות השונות של הדבר. אם בידכם תיעוד של הטרדה מינית חשוב שלעת עתה תשמרו אותה לעצמכם ולעורכי הדין שלכם. חשוב לא להפיץ את הסרטון מאחר וזה יכול לשבש את החקירה ואת ההליך המשפטי ולפגוע בצדדים השונים.

 

לסיכום

אם יש בידכם תיעוד מצולם של הטרדה מינית, חשוב לבצע מספר דברים וזאת בכדי שניתן יהיה להשתמש בו בעת תביעה ושאר ההליכים המשפטיים. שימו לב שגם אם ההטרדה נתפסה במצלמה אין זה בהכרח אומר שהאשמה היא אוטומטית- החקירה עדיין תתבצע כרגיל.

תביעת הטרדה מינית

מאמרים באותו נושא