מה השינוי בחוק הגרמני אומר לגבי קבלת דרכון גרמני?

השינויים האחרונים בחוק הגרמני המאפשרים לצאצאי קורבנות השואה לקבל אזרחות גרמנית נתקלו בישראל בהתלהבות והיסוס כאחד. החוק החדש, שהוכרז באפריל 2019 ונכנס לתוקף במרץ 2020, נתפס בעיני רבים כאות קבלה, והזדמנות עבור אלה שנרדפו במהלך מלחמת העולם השנייה לתבוע בחזרה את הזכויות שאיבדו וליהנות מהשפע שיש לדרכון גרמני להציע. אז מה השינוי בחוק ואיך ניתן להתקדם הלאה ולבחון את הזכאות שלכם לדרכון גרמני? כל התשובות לשאלות הללו בהמשך הכתבה.

 

מה אומר השינוי בחוק?

החוק החדש קובע כי צאצאיהם של קורבנות השואה זכאים לקבל אזרחות גרמנית ולתבוע מחדש את זכויותיהם כאזרחים גרמנים, גם אם נולדו מחוץ לגרמניה. המשמעות היא שישראלים שיש להם קרוב משפחה שנרדף במהלך השואה עשויים להיות זכאים לקבל אזרחות גרמנית. השינוי בחוק הגרמני התקבל בישראל בהתרגשות ובחשש כאחד. מצד אחד, זה נתפס כאות קבלה וסיכוי למי שנרדפו בשואה לתבוע בחזרה את הזכויות שאיבדו.

מצד שני, רבים חוששים מהשלכותיו של חוק זה, ומודאגים מהפוטנציאל לניצול המערכת הגרמנית באופן שישליך על המוניטין והיחס שמקבלים ישראלים שעוברים לגור בגרמניה, או רק אלו שמבקשים להחזיק גם בדרכון גרמני. מבקרי החוק ציינו כי הוא אינו מעניק את אותן הטבות כמו דרכון גרמני, וכי תהליך קבלת האזרחות עלול להיות ארוך וקשה. יתר על כן, לא ברור מה עשויות להיות ההשלכות ארוכות הטווח של החוק החדש, ויש החוששים שהוא עשוי לשמש כאמצעי שליטה או מניפולציה על הישראלים שיכולים להיות זכאים לקבל דרכון גרמני ממשלת גרמניה.

דרכון גרמני

מה ניתן לעשות על מנת לברר עם החקיקה החדשה רלוונטית עבורי?

אם אתם לא בטוחים בנוגע לזכאותכם לקבלת דרכון גרמני בעקבות השינוי בחקיקה, צרו קשר כבר היום עם עורכי דין אזרחות גרמנית, שיוכלו לקחת אתכם יד ביד, בכל שלב בדרך לקבלת דרכון גרמני.

הדרכון המבוקש ביותר מבין כל מדינות האיחוד האירופאי, נגיש אליכם יותר מאי פעם בזכות השירות של משרד עורכי הדין לאזרחויות המסור והמקצועי ביותר בארץ. משרד שעובד שנים רבות ובעל קבלות למאות ישראלים שזכו לממש את זכויותיהם לקבלת דרכון גרמני.

 

מה ניתן לעשות עם דרכון גרמני?

דרכון גרמני מספק לכם מגוון רחב של הטבות, שמתחילות מתורים קצרים יותר בשדות התעופה באירופה, ועד זכאותם למלגות מגורים, לימודים ועוד. החזקה בדרכון של הכלכלה החזקה באירופה פותחת עבורכם ועבור ילדכם אפשרויות שאינן פתוחות עבור רוב אזרחי ישראל, ומאפשרת לכם לטייל ברוב העולם ללא שום בעיה שבה נתקלים ישראלים שרק מחזיקים בדרכון ישראלי.

 

לסיכום

בסופו של דבר, החוק נותן הזדמנות למי שנרדפו במהלך השואה לתבוע מחדש את זכויותיהם כאזרחים גרמנים, ומהווה סימן לקבלה ופתיחות כלפי יהודים בגרמניה.

עם זאת, חשוב לזכור שהחוק אמנם נותן הזדמנות, אך אינו מהווה ערובה, ותהליך קבלת דרכון גרמני עשוי להיות ארוך וקשה, במיוחד למי שאינו שוכר את שירותיו של משרד עורכי דין שמתמחה שנים רבות בהשגת דרכון גרמני עבור ישראלים.

דרכון גרמני

מאמרים באותו נושא