מחפשים מומחים לתביעת רשלנות רפואית? המאמר הבא הוא בשבילכם

רשלנות רפואית יכולה להתרחש במהלך הליכים רפואיים רבים וגם במהלך טיפול שגרתי במטופל כזה או אחר. רשלנות זו יכולה לגרום לנזקים רפואיים ונפשיים רבים ולכן ניתן לתבוע תביעת נזיקין את המטפל שטיפל ברשלנות ואת המוסד הרפואי בו ניתן הטיפול. לפניכם מדריך קצר לנושא הרשלנות הרפואית, תביעות רשלנות רפואית והפיצויים שניתן לקבל כתוצאה מתביעות אלו.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מוגדרת כחוסר עמידה בכללים של מתן טיפול רפואי על יד איש צוות רפואי כזה או אחר. רשלנות יכולה להתבצע על ידי כל איש צוות רפואי ממנתח ועד רוקח. לכל הליך ותחום רפואי יש כללי התנהגות אתיים ומקצועיים, שנדרש לפעול על פיהם בעת מתן הטיפול הרפואי. חריגה מכללים אלו מוגדרת כעוולה בחוק הנזיקין, וניתן לתבוע בגינה פיצויי גוף.

 

הגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית

בישראל חוק הנזיקין מגדיר רשלנות רפואית כחלק מרשלנות כללית של בעלי מקצוע. לפי החוק, ישנם כללים מקצועיים סבירים שכל אדם עם הכשרה רלוונטית היה עומד בהם. במידה ואיש המקצוע הפר כללים אלו, ניתן לתבוע אותו בגין רשלנות. במקרה של רשלנות רפואית, יש בדרך כלל גם מוסד רפואי שאחראי על פעילות המטפל ויש לתבוע גם אותו. תביעות נזיקין אלו מוגשות על ידי האדם שנגרם לו נזק או על ידי עו"ד רשלנות רפואית שמייצג את הנפגע.

 

איך מוכחים רשלנות רפואית?

בכדי לקבל פיצויים על נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, צריך להוכיח שלושה דברים נפרדים. הראשון הוא שהתקיימה רשלנות רפואית בטיפול שניתן לתובע, השני הוא שקיים אצל התובע נזק משמעותי ולטווח ארוך, ולבסוף שישנו קשר של סיבה ותוצאה בין קיום הרשלנות לנזק שנגרם ממנה.

בכל תביעה של רשלנות רפואית יש להגיש חוות דעת של רופא מומחה. בחוות הדעת יתואר המקרה הרפואי מהתחלה ועד הסוף בצורה יבשה, וכמו כן תיכתב בו הדעה הרפואית של הרופא המומחה בקשר להשלכות הנזק כתוצאה מהתנהלות הצוות הרפואי.

 

מומחים לתביעות בנושא רשלנות רפואית

מומחים לרשלנות רפואית הם עורכי דין שיש להם הבנה בתחום המשפטי ובתחום הרפואי כאחד. בכדי לדעת להגיש את התביעה בצורה נכונה, יש גם צורך להכיר את המומחים בארץ לתחום הרשלנות הרפואית בכדי שאפשר יהיה לגשת אליהם לשם קבלת חוות דעת בנושא. בכל אחד מתיקי הרשלנות הרפואית, פעילות משפטית ורפואית נכונה תגדיל משמעותית את סיכוי התביעה להתקבל, וכמו כן גם סכום הפיצויים עלול להיות גדול יותר.

 

תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית – סיכום

רשלנות רפואית היא חריגה מתחום הזהירות והמקצועיות של מטפל רפואי זה או אחר. לעיתים גורמת רשלנות רפואית כזאת נזק משמעותי לטווח ארוך. במקרים אלו מכיר החוק ברשלנות רפואית כעוולה שניתן לתבוע בגינה. עורך דין מומחה לרשלנות רפואית יכול לעזור לכם להגיש תביעה ולזכות בה.

מחפשים מומחים לתביעת רשלנות רפואית? המאמר הבא הוא בשבילכם

מאמרים באותו נושא