תפקידו של עורך דיון מקרקעין ברכישת דירה

בפעולות מסוימות, אנשי מקצוע ספציפיים עוזרים לנו, על מנת שנבצע את הפעולות הללו בצורה נכונה ומדויקת. כאשר אנו מדברים על רכישת דירה, פעולה חיונית עבור חלק גדול מאוד מהאזרחים בישראל, אנחנו זקוקים לבעל מקצוע כזה – עורך דין מקרקעין. במאמר הבא נסביר מהו תפקידו של עורך דין זה ברכישת דירה.

 

עורך דין מקרקעין

לפני שנסביר מהו התפקיד של עורך דין מקרקעין ברכישת דירה, חשוב להסביר מהו למעשה עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שעבר הכשרה והסמכה כמו כל עורך דין אחר, ומתמחה בתחום המקרקעין. החוק בישראל מבדיל בין נכסי מקרקעין לנכסי מיטלטלין.

בעוד שנכסי מיטלטלין אלו נכסים שאפשר להזיז או לשנע אותם, נכסי מקרקעין הם נכסים שאין אפשרות להזיז או לשנע אותם, או שהדבר לא מעשי. לכן, דירה נחשבת לנכס כזה, ועורך דין מקרקעין מתמחה בחוקים ובפעולות שקשורות לנכסים הללו. באתר https://yonilevy.co.il תוכלו לקרוא עוד על כך.

 

מדוע דווקא הוא יכול לסייע ברכישת דירה?

חוק ומשפט אלו תחומים רחבים הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. לכן, כל עורך דין בוחר נושא או כמה נושאים להתמחות בהם. עורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין מכיר בצורה הטובה ביותר את חוקי המקרקעין, שרלוונטיים לרכישת דירה, והוא גם בעל הניסיון הרלוונטי לכך.

 

ניהול מו"מ

עורך דין מקרקעין מנהל מו"מ בעת רכישת דירה. מו"מ מוצלח מטעם עורך הדין יכול גם להשתלם לכם מבחינה כלכלית, אך גם להשתלם לכם מבחינת החוזה שעליו תדרשו לחתום. הבקיאות והידע שלו מאפשרים לו לנהל מו"מ בצורה מוצלחת.

 

סיוע בהתמודדות עם מיסוי

בישראל גובים מיסים על לא מעט דברים. בין היתר, כאשר אדם רוכש דירה, הוא עשוי להיות חייב לשלם מס רכישה. מס זה משולם באחוז מסוים עבור רכישת דירה, תחת תנאים מסוימים. עורך דין מקרקעין יברר קודם כל האם אתם מחויבים לשלם את המס הזה. אם כן, הוא יברר אם אתם זכאים לפטור או הנחה.

 

בדיקה של הנכס

אתם יכולים להיכנס לדירה שאתם עומדים לרכוש ולראות שהכל בסדר בה, אך עורך דין מנוסה יכול לבצע בדיקה של תוכניות הנכס אל מול מצבו בפועל, ועל ידי כך לגלות פרטים חדשים, כמו תוספות בנייה לא חוקיות.

 

של מי הזכויות על הדירה?

רוכשים דירה מאדם פרטי ולא מקבלן? כדאי לברר שהדירה אכן רשומה על שמו. עורך דין מקרקעין מסוגל לברר של מי הזכויות על הדירה. כך תוכלו לוודא שאתם לא רוכשים דירה מאדם שאין לו את הזכות למכור לכם.

 

בירוקרטיה נוספת

עורך דין מקרקעין מבצע פעולות בירוקרטיות נוספות במהלך רכישת הדירה. למשל, עורך הדין יכול לרשום הערת אזהרה בטאבו בתור המייצג שלכם. פעולה זאת מתווספת לעוד הליכים בירוקרטים שעורך הדין בקיא בהם.

מנהל מו"מ בתחום הנדל"ן

מאמרים באותו נושא