חוות דעת רפואית בתביעת רשלנות – מהם הסעיפים שאסור להשמיט?

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה היא אחד הבסיסים להוכחת רשלנות רפואית בכל תיק משפטי שבו נושא זה נדון. קיימת חובה להגיש חוות דעת שכזאת לבית המשפט בכל תביעה של רשלנות רפואית. בישראל תחום הרשלנות הרפואית הוא בעייתי ממגוון סיבות. לכן, ישנה חשיבות רבה לכתיבת חוות דעת רפואית בצורה הטובה ביותר שתעזור לאדם להוכיח את טענותיו בבית המשפט.

 

חוות דעת רפואית ובמקרים של רשלנות רפואית

על פי תקנות הדין האזרחי במדינת ישראל, בכל מקרה שבו אדם מנסה להוכיח רשלנות רפואית בבית משפט, עליו להגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה. בחוות דעת זאת יכתוב הרופא המומחה את התרשמותו מהמצב הרפואי של התובע ומהגורמים שהובילו למצב זה. חוות דעת שכתובה בצורה נכונה, עשויה לשנות את כל מהלכו של המשפט ולכן היא חשובה ביותר.

 

הבעייתיות של חוות דעת רפואיות בישראל

בישראל הקטנה, התחום של חוות דעת רפואית בנושאי רשלנות הוא בעייתי מאוד. זאת משום שלעיתים קרובות קשה מאוד למצוא רופא מומחה שיסכים לתת את חוות הדעת במידה והיא פוגעת ברופאים אחרים. בישראל קיים קשר של שתיקה בין רופאים ואף נתגלו מקרים בהם הרופא החתום על חוות הדעת הרפואית עיגל פינות כדי להגן על הקולגות שלו למקצוע.

לכן חשוב מאוד למצוא את הרופא המתאים לכתיבת חוות דעת, כזה שהינו אמין ללא תנאי, ומוכן לכתוב חוות דעת לפי הממצאים שלו בלי לפחד מפני ההשלכות. אונגר שויגמן הוא משרד עורכי דין עם התמחות בהגשת תביעות רשלנות רפואית ובהשגת חוות דעת רפואיות אמינות ואיכותיות.

 

מה להכניס לחוות הדעת הרפואית?

חוות הדעת הרפואית תכלול את שמו והתמחותו של הרופא, הצהרה מטעמו שהוא מבין שחוות הדעת שאותה כתב כמוה כעדות בבית משפט לכל דבר ועניין, ולבסוף תיאור יבש ותמציתי של העובדות בתיק. כמובן שיש לציין בדיקות שעליהן הסתמך הרופא בעת כתיבת חוות הדעת.

 

איך לכתוב את חוות הדעת הרפואית בצורה נכונה?

חוות דעת רפואית במקרה של רשלנות רפואית צריכה להתרכז בתחום המומחיות של הרופא בלבד, לכן אין להוסיף אליה מסקנות שאינן בתחום התמחותו, כדוגמת נזקים באיברים שהרופא אינו מומחה להם. בנוסף לכך חוות הדעת של הרופא אינה צריכה להיות משפטית ולכן אין צורך בקביעת קביעות משפטיות במסגרתה. יש להשאיר את קביעת התחום המשפטי לבית המשפט ולהתרכז בעובדות הרפואיות כפי שהן עולות מהתיק.

 

חוות דעת מרופא מומחה בתיקי רשלנות – סיכום

בישראל בכל תיק משפטי של רשלנות רפואית, יש להגיש חוות דעת מטעם רופא מומחה. לא תמיד פשוט למצוא רופא מומחה שיסכים לכתוב חוות דעת שכזאת בצורה אובייקטיבית. לכן ישנה חשיבות רבה למציאת רופא מתאים וכתיבת חוות דעת שתציין את כלל הנזק והסיבות בגינן הוא נגרם.

חוות דעת רפואית בתביעת רשלנות - מהם הסעיפים שאסור להשמיט?

מאמרים באותו נושא