עורך דין מומחה לתאונות עבודה – קווים מנחים 

תאונת עבודה יכולה לקרות לכל עובד. בין אם אתם עובדים שמסכנים את חייהם במהלך העבודה באופן יומיומי, ובין אם אתם מבלים את רוב זמנכם בישיבה מול המחשב במשרד – קשה מאוד לחזות או למנוע את התאונות הללו. אנשים שעוברים תאונת עבודה, שוכרים לעיתים שירותי עורך דין המתמחה בתחום. במאמר הבא נסקור קווים מנחים לעורך דין מומחה לתאונות עבודה, ולעבודה שהוא מבצע.

 

תאונות עבודה שונות

תאונת עבודה נשמעת לנו, ובצדק, כמו דבר פשוט – תאונה שמתרחשת בעבודה. למעשה, תאונת עבודה מעט מורכבת יותר מכך. תאונת עבודה, לפי החוק, היא אכן תאונה שמתרחשת במקום העבודה, במהלך העבודה, בזמן העבודה או כתוצאה מהעבודה, אך לא רק.

החוק מבין גם שהגעה אל מקום העבודה וחזרה ממקום העבודה הבית קשורים ליכולת המעשית שלנו לעבוד, כך שגם תאונות בדרכים אל העבודה ומהעבודה לבית נחשבות לתאונות עבודה. תאונת עבודה יכולה לאפשר לגם להגיש תביעת פיצויים לביטוח הלאומים, באמצעות עורך דין תביעות נכות כללית.

 

מדוע צריך עורך דין?

תביעות לביטוח הלאומי אפשר להגיש בעצמכם או בסיוע של בני המשפחה שלכם, אם נפגעתם במהלך תאונת עבודה. למרות זאת, סיוע מעורך דין עשוי להתברר כקריטי. הביטוח הלאומי הוא גוף בירוקרטי שעובד באופן קפדני לפי החוק. לכן, עורך דין שמומחה בתאונות עבודה יוכל לסייע לכם לממש את הזכויות שלכם אל מול אותו גוף, כדי למקסם את הפיצויים האפשריים.

 

מעמד שמקנה זכויות

אדם שנפגע בתאונת עבודה ומוכר על ידי הביטוח הלאומי בתור מי שנפגע בתאונת עבודה, יכול להנות מזכויות מסוימות. הזכות העיקרית היא כאמור קבלת פיצויים שונים מהביטוח הלאומי, לפרקי זמן שונים.

 

פנייה לביטוח הלאומי

כדי לקבל את הפיצויים הללו, יש קודם כל לפנות אל הביטוח הלאומי. זהו הגוף היחידי בישראל שמחויב לפצות כל אזרח שנפגע בתאונת עבודה. הפיצוי יתבצע אם האזרח משלם דמי ביטוח לאומי, ויינתן בהתאם לתאונת העבודה ולנזק שממנו סובל האזרח.

 

קבלת דמי פגיעה

הפיצוי הראשון שמעניק הביטוח הלאומי לנפגעי תאונות עבודה, הם דמי הפגיעה. דמי הפגיעה הם סכומים כספיים, שעומדים על 75% מהכנסתו של העובד שנפגע. הם משולמים על כל יום היעדרות מהעבודה בעקבות נזק שנגרם כתוצאה מתאונת עבודה, ומאפשרים הכנסה בפרק הזמן הזה.

 

קביעת אחוזי נכות

לא מעט עובדים שנפגעו בתאונת עבודה, נשארים עם נכות קבועה. מכיוון שדמי הפגיעה מוגבלים לשלושה חודשים, אדם שסובל מנכות קבועה בעקבות תאונת עבודה יצטרך להתייצב מול הוועדה הרפואית, על מנת שהאחרונה תקבע לו אחוזי נכות. ניתן לקבל ליווי מעורך דין תאונות עבודה בהתייצבות מול הוועדה.

 

קצבת נכות כללית

מי שנקבעו לו אחוזי נכות מסוימים, זכאי לקבל קצבת נכות כללית. ככל שאחוזי הנכות שנקבעו לתובע גדולים יותר, כך הקצבה תהיה גבוהה יותר. עורך דין מומחה בתאונות עבודה יסייע לכם להפיק את המיטב ולקבל את הפיצויים המקסימליים מבחינתכם.

עורך דין המתמחה בתאונות עבודה

מאמרים באותו נושא