ארבע שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני הליך גירושין

גירושין יכולים להיות הליך מורכב וקשה וחשוב לקבל ליווי משפטי טרם נקיטת כל צעד שהוא. הליווי המשפטי נחוץ על מנת שלא להכניס את עצמכם מראש למקומות שיחמירו ויחריפו את המאבק. עורך דין נחוץ לשם בירור כל הסוגיות שבמחלוקות ובמידת האפשר גם להוביל להסכם גירושין מוסכם ובמידה והדבר לא אפשרי לשם עמידה על זכויותיכם בהליך השיפוטי.

 

כיצד תושפעו ממרוץ הסמכויות?

אחת השאלות שחשוב לשאול כל עורך דין לקראת כניסה להליך גירושין הוא מהו המקום העדיף מבחינתכם לניהול ההליך המשפטי או כפי שהדבר מוכר בתור שאלת מרוץ הסמכויות. החוק בישראל חילק את הסמכויות לדון בגירושין לשתי ערכאות מקבילות, בית הדין הרבני הדתי ובית המשפט לענייני משפחה.

ישנה תפיסה רווחות כי עדיף לגבר לנהל את ההליך בערכאה הדתית ולאישה בערכאה החילונית אך הדבר תלוי בכל מקרה והסוגיות במחלוקת לגביו. צרו קשר עם עו"ד גירושין טאוב ושות' לשם קבלת הסבר ומקיף בנושא בהתאם למצבכם האישי.

מושפע

מהם הסוגיות שיש צורך להכריע בהם?

שאלה נוספת שיש לשאול את העורך דין ולמעשה לנסות להשיב עליה ביחד מהם הסוגיות שעליהם יהיה מחלוקת והא ניתן להגיע לגביהם להסכמות במשא ומתן. כאשר לבני הזוג אין ילדים הסוגיה המרכזית שיש לברר היא אופן חלוקת הרכוש. כאשר לבני הזוג יש ילדים קטינים יש צורך להסדיר גם את סוגיות המשמורות והסדרי הראייה כמו גם דמי המזונות.

 

באיזו דרך יהיה לחלק את הרכוש המשותף?

דבר נוסף שיש לברר עם עורך הדין טרם הפנייה להליך גירושין הוא כיצד יהיה צריך לחלק את הרכוש ובהתאם לאיזה אופן. בהקשר זה עורך הדין יבקש לברר אם בני הזוג חתמו על הסכם ממון לפני או אחרי הנישואים ובמידה ולא מה מהרכוש הינו משותף ומה נשאר מופרד בין הצדדים. יש מראש להבין לגבי איזה רכוש הובעה כוונת שיתוף ולכן בהתאם לחוק יחסי ממון יש לחלקו ואיזה לא.

 

האם ניתן לדעת מראש כיצד יקבע המשמורת?

חשוב בעת הפנייה להליך לעורך דין לקראת גירושין לתאר לו את גילאי הילדים על מנת להבין מה קביעת החוק לגבי המשמורת ומה יידרשו הצדדים להחליט בנושא. בהתאם לחזקת הגיל הרך ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת של האם ולאחר מכן בהתאם לעיקרון טובת הילד. כאשר אתם פונים לעורך דין חשוב שתבינו מה החוק קובע ומה המצב הרצוי מבחינתכם בכל הנוגע לסדרי השהות.

 

סיכום ליווי משפטי של עורך דין גירושין

לסיכום הנושא, בחירת עורך דין לקראת הליך גירושין יכול להיות מאתגרת וחשוב להגיע מוכנים לפגישה הראשונית ולהבין מהן הסוגיות שאיתן תתמודדו. יש להתרשם מהמקצועיות וההבנה של העורך דין בתחומים החשובים לכם. אתם מוזמנים לקבוע פגישה עם טאוב ושות' – משרד עו"ד בעל ניסיון עצום בתחום.

הליכי גירושין

מאמרים באותו נושא