איך לגשר בסכסוכים בעסקים וחברות משפחתיות?

כאשר אנו שומעים על סכסוכים בעסקים וחברות, אנו נוטים לחשוב שהמקום לפתירתם הוא בבית המשפט. עם זאת, גם סכסוכים כאלה, שמזוהים יותר עם העולם העסקי הקר, יכולים להיות טעונים רגשית הרבה יותר ממה שניתן לחשוב. כאשר מדובר על סכסוכים בעסקים וחברות משפחתיות, כשהצדדים לסכסוך הם למעשה בני משפחה, מדובר על עניין רגיש מאוד. ניתן לפתור את הסכסוכים הללו בבית המשפט, אבל אנשים רבים מחליטים לפנות אל דרך חלופית לפתרון הבעיה – הליך גישור.

 

הליך הגישור

גישור הוא הליך חלופי, שבאמצעותו ניתן לפתור סכסוכים ומחלוקות בתחומים שונים. הליך גישור הוא הליך רשמי, שמוכר, אם הוא מבוצע בצורה תקינה, על ידי בתי המשפט. אנשים יכולים לבחור ללכת אל הליך הגישור ממספר סיבות מסוימות. הם יעמדו בפני מגשר, שישמע את שני הצדדים וינסה להוביל אותם לפשרה מוסכמת.

המילה "הסכמה" היא מילת מפתח כאשר רוצים לתאר את הליך הגישור. הליך הגישור יכול להתחיל רק בהסכמה של שני הצדדים. בנוסף, המגשר, שמנהל את ההליך, צריך להיות מקובל על שני הצדדים. כמו כן, הפתרונות שהוא מציע צריכים להיות מוסכמים על שני הצדדים. בהליך כזה ניתן להגיע עם ליווי של עו"ד גישור על מנת שהאחרון יעמוד על הזכויות המשפטיות של המיוצג.

 

ההבדל מבתי המשפט

הליך גישור כאמור הוא הליך חלופי לבתי המשפט. ישנם הבדלים משמעותיים בין הליך משפטי קלאסי לבין הליך גישור. בהליך משפטי, אין צורך בהסכמה של שני הצדדים לתחילת ההליך, לעומת הליך גישור, בו שני הצדדים צריכים להסכים לתחילת ההליך. בנוסף, בהליך משפטי עומד שופט, בניגוד למגשר בהליך הגישור.

השופט שומע את שני הצדדים ופוסק פסיקה שמחייבת את שניהם. בהליך הגישור המגשר מציע פתרונות, שרק אם אחד מהם מוסכם על ידי שני הצדדים ניתן לסיים את ההליך בהצלחה.

 

יתרונות בסכסוך בעסקים וחברות משפחתיות

הליך גישור הוא הליך בעל יתרונות רבים לפתירת סכסוכים בעסקים וחברות משפחתיות. מכיוון שמדובר בנושא רגיש עקב הקרבה המשפחתית, פתרון באמצעות גישור, בו שני הצדדים מסכימים לפתרון ומתפשרים זה עבור זה, פתרון הסכסוך באמצעות גישור יכול לפתור קרעים שלמים במשפחה.

מנגד, אם סכסוך בעסק או חברה משפחתית יגיע אל בית המשפט, ההליך עשוי להיות "מכוער" יותר. הפסיקה של השופט יכולה להיות חיובית כלפי צד אחד, אך שלילית כלפי הצד האחר, מה שיעיב עוד על היחסים בין שני הצדדים. הליך גישור הוא הליך המותאם ביותר עבור מקרים רגישים כאלו.

 

מציאת מגשר מוסכם

אחד המפתחות להליך גישור מוצלח הוא מציאת מגשר מוסכם. המגשר צריך להיות בקיא בתחום העסקים והחברות אם הוא מגשר על סכסוך כזה. בנוסף, מוטב שהמגשר יהיה בעל ניסיון בגישור. מגשר איכותי יכול לעשות את ההבדל בין הצלחת הליך הגישור ובין כישלון הליך זה.

עורך דין גישור

 

 

מאמרים באותו נושא