מה לעשות במקרה שקיבלת דו"ח תנועה עם נקודות שלא בצדק?

משטרת ישראל נותנת דגש רב על עבירות תנועה בשנים האחרונות, וסיכוי סביר שגם אתם נפלתם קרבן לדו"ח כזה. ישנם לא מעט מקרים שבהם דו"ח התנועה מגיע יחד עם נקודות, מה שמעמיד את רישיון הנהיגה שלכם בסכנה. עם זאת, אם אתם מרגישים שהדו"ח שאותו קיבלתם אינו צודק, יש כמה דברים שיכולים לעזור לכם להתגבר עליו.

 

דו"ח תעבורה עם נקודות

דו"ח תעבורה הוא קנס שמגיע בעקבות עבירת תנועה. הדוחות יכולים להיות בסכום של כמה מאות שקלים, אולם דוחות גבוהים יותר מגיעים לסכום של אלפי שקלים. במקרים שבהם עבירת התנועה שנעשתה חמורה כפי שמפורט בחוק, הנהג מקבל בנוסף לדו"ח גם נקודות. הנקודות הללו נצברות ולאחר מספר מסוים של נקודות רישיונו של הנהג נשלל לתקופה מסוימת.

 

עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה הוא הדבר המרכזי שיכול לעזור לכם לצאת מהדו"ח הזה בשלום. ישנם מספר טיעונים שבאמצעותם ניתן יהיה לשכנע את בית המשפט בחפותכם, וכדי להגביר את הסיכוי שלכם לביטול הדו"ח אתם חייבים קודם כל להיות מלווים בעורך דין תעבורה מנוסה. עורך דין תעבורה מנוסה כבר טיפל במקרים רבים מלבד המקרה שלכם, כך שהוא ידע בדיוק מה לומר בבית המשפט.

 

לא להתווכח עם השוטר

אחד הדברים החשובים ביותר בעת קבלת דו"ח הוא לא להיכנס לעימות עם השוטר שנתן לכם את הדו"ח אלא רק לבקש להישפט עליו בבית המשפט. השוטר צריך להסכים לבקשה שלכם, וברגע שביקשתם אותה אל תיכנסו איתו לשום עימות. כל מילה שתוציאו מהפה מוקלטת ויכולה בבוא בעת לשמש בתור ראיה נגד מה שאתם אומרים.

 

איסוף עדים

ברגע שקיבלתם דו"ח חשוב להסתכל מסביב ולראות האם יש מי שיוכל להעיד לטובת העמדה שלכם בבית המשפט. העדים יכולים להיות עוברי אורח, נהגים באזור ואפילו מי שהיה איתכם ברכב בזמן קבלת הדו"ח. בבית המשפט לדברים של העדים יכולה להיות משמעות רבה שתוביל לזיכוי שלכם

 

לא לדחות את הטיפול בדו"ח

לא משנה האם בחרתם באפשרות של משפט או שהחלטתם לשלם את הדו"ח, אל תתעכבו בביצוע הפעולות הללו. כל עיכוב יכול לגרום לריבית של החוב לעלות, או גרוע מכך לגרום לכם לשכוח מהחוב שלכם וכך תגלו יום אחד שאתם חייבים סכום כסף לא מבוטל בגין הדו"ח הזה. הקפידו לגשת למשפט כמה שיותר מהר או לחילופין לשלם את הדו"ח שלכם לפני שהוא צובר ריביות שונות.

 

לסיכום

בעת קבלה של דו"ח תנועה עומדת בפניכם האפשרות לבקש להישפט בבית משפט לתעבורה. לפני שאתם פונים לבית המשפט חשוב שתהיו מלווים בעורך דין מנוסה שמכיר היטב את התחום, כך שהסיכוי שלכם לצאת זכאים יהיה גבוה יותר. הקפידו לאסוף עדים בזירת הדו"ח וכמובן אל תיכנסו לעימות מול השוטר שכן הדבר עלול לבוא לרעתכם בבוא העת.

שופט
שופט

 

מאמרים באותו נושא