מה ניתן לעשות כשדייר לא משלם שכירות

כמה פעמים יצא לכל אחד מאתנו לשמוע סיפורים הזויים על דייר שוכר שהפסיק לשלם שכירות לבעל הדירה ואף מסרב להתפנות מהדירה ולעיתים גם לאחר סיום חוזה השכירות? המון פעמים! הבעיה היא שאין לבעל הדירה מה לעשות, ידיו כבולות ולכן מצב מסוג זה יכול מאוד לתסכל ואף להיגרר למשך זמן ארוך מאוד.

מעבר לתסכול של בעל הדירה הוא גם סופג הפסד רווחים. באם בעל הדירה נקלע לסיטואציה כזאת עם דייר בעייתי, קודם כל עליו לגשת לאיש מקצוע כמו עורך דין ברמת גן שייעץ לו מה עושים, משום שיש פתרון.

 

דרכים להתמודדות מול דייר בעייתי

אם כך, כאשר נתקלים בדייר סרבן ובעייתי שלא רוצה להתפנות מהדירה, בשום מצב לא לוקחים את החוק לידיים! לא מחליפים צילינדרים בדלתות, לא סוגרים את הברז של הדירה ובכלל לא עושים כלום עד שלט מתייעצים עם עורך דין, משום שזה רק יעשה את המצב גרוע יותר. הדייר הבעייתי יכול עוד לתבוע את בעלי הדירה בתביעות נזיקין. כידוע ישנם חוקים שכן יכולים לבוא לטובתו של בעל הדירה ולכן חשוב לגשת לעורך דין מומחה בתחום.

 

אם כך אלו שני הדרכים העיקריות לפתרון הבעיה –

  • תביעה בהליך מזורז ומהיר– הליך זה למעשה הוא בהחלט המהיר ביותר שכן התובע, המשכיר תובע את השוכר על עצם חוסר פינוי הדירה ולא בגלל שלא שילם די שכירות או לא עמד בתנאי מסוים אלא רק על הסעיף שעליו לעזוב את הדירה תוך זמן קצר של חודשיים לערך. השוכר יכול להגיש כתב הגנה תוך 30 יום. עם זאת, כאשר השופט מחליט לטובתו של המשכיר, על השוכר לעזוב מיד ואם לא נפתחים כנגדו תיקים בהוצאה לפועל אם כל אלו גם לא מזרזים את עזיבתו, פונים למשטרה כדי להוציא בכוח את הדייר הסרבן.
  • תביעה בהליך רגיל – מדובר בתביעה שמכילה בתוכה כמה טענות, דייר לא משלם שכירות, דייר שהשחית או גרם לנזק בעקבות ונדליזם וכמובן חוסר פינוי של הדירה מסיבות אלו או אפילו לאחר סיום תקופת חוזה השכירות. הליך זה יכול להיגרר למשך זמן רב.

 

לסיכום

כאשר בעלי דירות מציעים את דירתם להשכרה הם בהחלט לוקחים בחשבון שקיים אחוז ולו הקטן ביותר שיכול להיות שמדובר בדייר שעלול לגרום לבעיות בעתיד. למרות שהיום עומדים לרשות בעלי הדירות אמצעים חוקיים שיכולים לבקש מהדיירים הפוטנציאליים כמו צ'ק ביטחון וערבויות שונות נוספות. אך עם זאת, לעיתים, כל זה לא עוזר ברגע שיש דייר שמסרב להתפנות מהדירה.

אם כן במצבים מסוג זה קיימות שתי אופציות מוכרות בחוק שניתן להשתמש בהם כמו תביעה בהליך מזורז ותביעה בהליך רגיל. התהליך המזורז מתרכז אך ורק בעזיבת הדייר את הדירה ואילו ההליך הרגיל מרכז בתוכו את כל הטענות גם חוסר דמי שכירות, נזקים נגרמו ולא תוקנו וכמובן פינוי הדירה.

לא לשלם שכר דירה

מאמרים באותו נושא