אישור פטור ממס הכנסה – כמה זמן מהחלטת הועדה עד קבלת האישור

האם ידעתם שישנם רבים מאזרחי מדינת ישראל אשר משלמים מס הכנסה, משלמים אותו שלא לצורך? מדינת ישראל מעניקה פטור ממס הכנסה למי מאזרחיה אשר חולה במחלה קשה, הורה לילד נכה, נפצע בתאונת עבודה ועוד. החוק תקף הן לגבי הכנסות מקצבאות, והן לגבי הכנסות מיגיעה אישית (כלומר עבודה בשכר) עד תקרת שכר מסוימת.

פטור ממס הכנסה יכול להיות שווה עשרות אלפי שקלים בחודש במקרים מסוימים, ולכן לא כדאי לכם שלא לממש את זכותכם. אבל מי זכאי לקבל אישור פטור ממס הכנסה? וכמה זמן עובר מהחלטת הוועדה הרפואית ועד מתן האישור בפועל? את התשובות לשאלות הללו, יחד עם עוד מידע רב, חשוב ומעניין בנוגע לאישור פטור ממס הכנסה תוכלו למצוא ממש בטקסט שאתם קוראים.

 

מי זכאי לקבל אישור פטור ממס הכנסה

ההכנסה המרכזית של מדינת ישראל היא כספי המיסים. מע"מ, מס הכנסה ומיסי מכס – כל אלו מצטברים בקופה הציבורית כדי שנוכל להמשיך להחזיק חברה מתפקדת. אולם, לא כל המיסים הם אותו הדבר. ישנם מיסים אשר אינם מושפעים מגובה ההכנסה של האדם (למשל מע"מ) ומיסים אשר מושפעים מגובה ההכנסה של האדם (למשל מס ירושה).

מס הכנסה הוא מס מהסוג השני, הנקרא "מס פרוגרסיבי", אשר מושפע מגובה ההכנסה. מעצם היותו מס פרוגרסיבי, שנועד לעודד שוויון בחברה, מדינת ישראל מעניקה אישור פטור ממס הכנסה למי שזקוק לו לפי דעתה.

לכן נקבע שמי שנקבעו יותר מ-90 אחוזי נכות רפואית לפי סעיפים מסוימים בחוק הביטוח הלאומי, חוק הנכים, חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה וחוק נכי המלחמה בנאצים – זכאי לפטור ממס הכנסה.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה וכמה זמן זה לוקח

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש לגשת לוועדה רפואית לקבלת פטור ממס הכנסה של הביטוח הלאומי. בוועדה תצטרכו להציג את מצבכם, ולהוכיח שהוא תואם את הקריטריונים הקבועים בחוק לקבלת פטור ממס הכנסה. לאחר מכן, תצטרכו למלא טופס 1516 ולצרף אותו לדיווח השנתי שלכם, או להגיש אותו לפקיד שומה באופן פיזי או דרך האינטרנט במערכת המיועדת לכך.

קצת קשה לקבוע כמה זמן עובר מהחלטת הוועדה ועד קבלת האישור לפטור ממס הכנסה, משום שהדבר תלוי בכם. האם הגשתם את הטפסים בזמן? האם צירפתם את כל הנספחים הדרושים? על מנת שתוכלו לקבל את אישור הפטור במהירות האפשרית, מומלץ להיעזר בחברה המתמחה במיצוי וזכויות והגשת בקשות למס הכנסה והביטוח הלאומי.

 

סיכום

לסיכום, יכול להיות שמגיע לכם פטור ממס הכנסה. אם נקבעו לכם יותר מ-90 אחוזי נכות רפואית על ידי הביטוח הלאומי, כדאי לכם לנסות להגיש בקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. פנו עוד היום לחברה למיצוי זכויות רפואיות, העזרו בניסיון, בידע ובשירותי הייצוג שלהם על מנת לקבל את הפטור.

מחשבון
מחשבון

 

מאמרים באותו נושא