המדריך לנפגע בתאונת עבודה – כל הדגשים החשובים

עובדים רבים שמצאו את עצמם נפגעים בעקבות תאונת עבודה שעברו, אינם יודעים על הזכויות או הפיצויים שמגיעים להם בעקבות התאונה. את עובדה זו אנחנו מציינים לאחר שנפגשנו עם מספר רב של עובדים שציינו בפנינו כי הם עברו תאונות שכלל לא ידעו שנחשבות לתאונות עבודה, ובכך הם בעצם הפסידו את הפיצויים שמגיעים להם.

במדריך הנוכחי נציג בפניכם את כל הדגשים החשובים שנפגע בתאונת עבודה צריך לדעת, כדי שתדעו מה עליכם לעשות וכיצד למצות את הזכויות שלכם.

 

בואו נתחיל בהגדרת המושג "תאונת עבודה"

הדגש הראשון מושם על הגדרת המושג תאונת עבודה, שמסתבר שיש סברה לגביו שאינה נכונה כלל. אם נשאל אתכם מהי תאונת עבודה לדעתכם, סביר להניח שאתם תענו שמדובר בתאונה שאירעה במקום העבודה, כמו למשל:

  • מעידה במשרד בעקבות ערימת קלסרים שהונחה במקום הלא נכון
  • פגיעה שאירעה בעקבות שימוש שגוי במכונת גריסה ועוד

התשובה שלכם נכונה, אבל לא לחלוטין. שכן, תאונת עבודה היא גם תאונה שאירעה באחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • כאשר העובד עבר תאונה לאחר שיצא ממקום העבודה בדרך לביתו וההפך
  • כאשר העובד עבר תאונה בזמן שיצא לסידורים או פגישות כחלק משעות העבודה שלו

עכשיו, כשאתם יודעים מהי ההגדרה, אפשר להמשיך אל הדגש השני.

 

דגש נוסף – כדי לקבל פיצויים מקסימליים אתם צריכים לפנות אל עורך דין

אם אין לכם ניסיון בעריכת דין, אתם צריכים לפנות אל עורך דין מומחה לתאונות עבודה ולמסור לו את כל הפרטים אודות התאונה שלכם. שכם, יש סוגים שונים של תאונות ואתם צריכים לשמוע מאדם שבקיא בתחום את הזכויות שלכם ואת הסיכויים שלכם לקבלת אחוזי נכות מהפגיעה. ההמלצה היא לפנות אך ורק אל עורך דין ולא לנסות ולבדוק את הזכאות שלכם באופן עצמאי, דבר שעשוי להיות מורכב במרבית המקרים.

 

דגש אחד לפני סיום – שימו לב שאתם בוחרים בעורך דין מומלץ

פניה אל עורך דין שבקיא בתאונות עבודה צריכה להתבצע לאחר שאתם בודקים באופן מעמיק שמדובר בעורך דין מומלץ. כזה שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בתחום
  • אמין ואדיב
  • מלווה אתכם לאורך ההליך כולו

שכן, אתם לא רוצים לקבל ליווי מעורך דין שאינו מומלץ, כזה שיעזוב אתכם באמצע ההליך או יתגלה כחסר כל ניסיון בתחום.

 

לא משחקים עם תאונות עבודה

תאונת עבודה עשויה להוביל אתכם לא פעם לקבלת טיפול רפואי מתמשך. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בקבלת טיפולי פיזיותרפיה, צילומי אולטרסאונד וקבלת תרופות. חשוב מאוד שתיישמו את הדגשים שצוינו לעיל כדי שתוכלו לממש את הזכויות שלכם ולקבל את הפיצויים שמגיעים לכם, כדי שתוכלו לחיות בכבוד למרות האירוע שאירע לכם. לפני סיום המדריך, אנו רוצים לאחל לכם רק בריאות ושלא תדעו עוד תאונות.

תאונת עבודה

מאמרים באותו נושא