מה זה אומר להתנגד לצוואה?

אדם קרוב לליבכם נפטר לאחרונה ואתם מרגישים שהצוואה שהותיר אחריו אינה הוגנת ומקפחת אתכם? אתם לא לבד, ויש לכך פתרון. נכון, צוואות הם בקשותיו האחרונות של הנפטר לדרך בה יחלקו את כל נכסיו שנותרו אחריו, אך לפעמים ניתן להוכיח כי הצוואה אינה משקפת את רצון המת או שהיא נכתבה תחת לחץ. במקרים כאלו ניתן להוציא צו התנגדות לצוואה ולנסות לבטלה.

 

מי יכול להגיש צו התנגדות לצוואה?ֿ

לפני שמוציאים צוואה לפועל, מוציאים בקשה למתן צו קיום הצוואה. כל עוד הבקשה לא אושרה, כל אדם שמרגיש כי הצוואה עושה לו עוול וכי יש לפסול אותה, יכול להוציא צו התנגדות לצוואה. הצו יכול להיות בגלל שהתגלתה צוואה מאוחרת יותר שהנפטר כתב מזו שהוגשה עבורה בקשה לצו קיום הצוואה, בגלל שיש הוכחות שהצוואה אינה משקפת את רצון המנוח, ישנן הוכחות שהצוואה נכתבה תחת לחץ או אונס, ובמקרה בו אחד העדים שחתומים על הצוואה הוא אחד היורשים.

 

איך מגישים את ההתנגדות?

תחילה, יש לשלם אגרה על צו ההתנגדות, שעומדת כיום כמעט על 1,000 שקלים. כמו שאתם מבינים, סכום לא קטן, ולכן כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין לענייני ירושה כבר לפני הגשת הבקשה על מנת שיעזור לכם להבין באופן משפטי, האם יש סיכוי לצו ההתנגדות שלכם להתקבל.

לחצו כאן והגיעו אל עורך דין ירושה מומלץ בקרית אונו. לאחר ששילמתם את האגרה, עליכם למלא ולהגיש את טופס ההתנגדות שכולל בתוכו את פרטי הזהות שלכם ושל המנוח, פרטיהם של כל היורשים בצוואה שעבורה הוגש צו קיום, נימוקי ההתנגדות, מסמך מעורך דין שתומך בנימוקים, קבלת האגרה וייפוי כח של עורך הדין שלכם.

 

מה קורה אחר כך?

לאחר שהגשתם את הבקשה, היא תגיע אל רשם הירושות. הוא יעביר את צו הקיום ואת צו ההתנגדות של הצוואה לבית המשפט, שם ידונו בדברים ויקבלו החלטה, האם להוציא לפועל את הצוואה או שמא לבטלה בעקבות הטיעונים שהגשתם.

 

אל תקחו סיכון שיעלה לכם הרבה

מעבר לאגרה שיש לשלם עבור הגשת הבקשה, תהליך התנגדות לצוואה, הוא תהליך שלוקח מהמגישים גם המון כוחות נפשיים. בדרך כלל, מי שמגיש את ההתנגדות הם אנשים אשר היו מקורבים למנוח וכתוצאה מכך כנראה שגם לירושים האחרים, ולכן התהליך יכול להיות כרוך בהרבה מריבות ותככים עם אנשים שיקרים לליבכם.

אל תטעו, אנחנו מאמינים מכל הלב שמגיע לכם להילחם על הזכויות שלכם, אך חשוב לנו להדגיש כי אם החלטתם לעשות את הצעד הזה, יש לעשות אותו בחכמה ובביטחון כי הצדק עימכם. כדי להיות בטוחים בתהליך, יש להיעזר בעורך דין לענייני משפחה מהרגע הראשון של הגשת מסמכי ההתנגדות ועד לדיונים בבית המשפט. אל תוותרו על זה.

עורך דין לענייני ירושה

מאמרים באותו נושא