הפרות של זכויות סיעוד וכיצד להילחם בהן

ההגדרה לאדם סיעודי היא אדם שלא מסוגל לתפקד ולהתנהל בצורה עצמאית ולכן נזקק לטיפול וסיוע בפעולות יום – יומיות. אנשים סיעודיים נזקקים לטיפול מיומן על ידי אנשים שהוכשרו לכך – בנוסף הם זכאים למספר זכויות סיעוד נוספות.

אדם סיעודי אינו מסוגל לתפקד ולבצע פעולות פשוטות ויום יומיות, ועל כן הוא זכאי למספר זכויות סיעוד וביניהן הזכות לקבל טיפול מיטבי ויום יומי.במאמר הבא נסביר מהן זכויות הסיעוד הקיימות בחוק, מהן הפרות של זכויות אלו וכיצד ניתן להילחם בהפרות אלו.

 

מהו מצב סיעודי?

לרוב, אנשים סיעודיים הם קשישים שמצבם הבריאותי התדרדר ולכן איבדו את המסוגלות לבצע פעולות פשוטות ויומיומיות – ביניהן הליכה, שכיבה, מקלחת, אכילה ועוד.אולם, גם נכים מלידה או אנשים שחוו פגיעה פיזית ואיבדו יכולת לעשות פעולות אלו נחשבים לסיעודים ועל כן  כולם זכאים לזכויות הסיעוד הניתנות בחוק.

כאשר קשיש מגיע למצב סיעודי בו אינו יכול לתפקד לבדו, נדרשת משפחת האדם הסיעודי להחליט האם הם מפקידים את הקשיש במוסד סיעודי בו יוכל לקבל את הטיפול הנדרש או להשאירו בבית המגורים שלו ולהיעזר במטפל/ת סיעודי/ת שיעזרו לקשיש לתפקד בביתו ומחוצה לו. לפרטים נוספים היכנסו ל – ​​https://beseva-tova.co.il.

 

זכויות סיעודיות

אנשים סיעודיים במדינת ישראל זכאים לזכויות סיעודיות המעוגנות בחוק ומיועדות הן לדאגה וטיפול באנשים הזקוקים לטיפול סיעודי, והן לקצבאות להן אנשים סיעודיים זכאים.אדם סיעודי מתמודד עם קושי עצום, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית – מכיוון שמצב סיעודי הוא למעשה פגיעה קשה מאוד ביכולת לתפקד בצורה עצמאית ולבצע פעולות פשוטות ויומיומיות.

לכן, אנשים סיעודיים זכאים לקבלת טיפול סיעודי וגמלת סיעוד אשר ניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי – הדבר מחייב הגשת תביעה לביטוח לאומי על מנת לקבל זכויות אלו.בין זכויות הסיעוד להן זכאי אדם המוגדר כסיעודי – טיפולי פיזיותרפיה, טיפולי ריפוי בעיסוק, קבלת כיסא גלגלים או הליכון, סיוע להפיכת בית המגורים לנגיש, מימון שיקום רפואי ועוד.

 

מה ניתן לעשות כאשר קיימת הפרה של זכויות סיעוד?

למרבה הצער, אנשים סיעודיים רבים בארץ חווים הפרה של הזכויות להם הם זכאים, קיימים מקרי קיצון בהם קשישים אף חווים התעללות מצד אלו שאמורים לטפל בהם – מטפלים סיעודיים.במקרים כאלו מומלץ להיעזר ולהיוועץ בגופים המציעים את שירותיהם עבור מקרים אלו – על ידי מתן ייעוץ והכוונה ואף תביעה משפטית במקרה הצורך, על מנת למצות את כל הזכויות להן אנשים סיעודיים זכאים.

לסיכום, אדם סיעודי סובל ממצבו בצורה שאינה ניתנת לשיעור, ולכן אם אדם סיעודי סובל מהפרת זכויות הסיעוד להן הוא זכאי, מוטב להיוועץ ולקבל את התמיכה והסיוע הניתנים עבור כל אדם הנחשב סיעודי וסובל מהפרת הזכויות הללו.

זכויות סיעוד

מאמרים באותו נושא