האם כדאי להיעזר בעו"ד מסחרי בעת סכסוך מול לקוח?

ניהול עסק יכול להיות מורכב במיוחד כשיש צורך בהתמודדות מול לקוחות.

לעיתים העבודה מול לקוחות יכולה להוביל לסכסוכים.

לא תמיד נדע מתי הסכסוך הופך מפער בתקשורת לסכסוך שיכול אותנו למצב משפטי בעייתי, ולכן לעיתים כדאי להיעזר בעורך דין.

 

מתי באמת נצטרך עורך דין?

כאמור, חלק מניהול עסק דורש התמודדות מול לקוחות. לעיתים ניאלץ להיתקל במצב של סכסוך מול אותם הלקוחות, והסכסוכים הללו עלולים להגיע אף לבית המשפט. לא על כל עימות מול לקוח נלך לבית המשפט ולכן לא תמיד נצטרך עורך דין, אך קשה לחזות מלכתחילה האם העימות יסתיים בצורה משפטית או לא. כמו כן, לעיתים הסכסוך לא יגיע לבית משפט אך כן נצטרך מגשר. לכן, במרבית המקרים של סכסוכים כדאי להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין ליטיגציה מראש.

נרצה להיעזר בעורך דין מסוג זה מראש בעיקר כאשר אנו חושדים כי מדובר בסכסוך עמוק, שעיקרו סוגייה משפטית או חשש לעבירה על החוק. כך למשל נרצה להיעזר בעורך דין מסוג זה על מנת לעזור לנו ליישב את הסכסוך מבעוד מועד, ואף כדי למנוע מאיתנו מלהגיע לסוגייה משפטית מורכבת או מלעשות טעויות. כולנו עלולים לעיתים לטעות בלשוננו ואף להפר את החוק בשוגג בשל חוסר ידיעה של החוק. עורך דין מסוג זה יוכל לעזור לנו לדעת את החוק, להימנע מהפרה שלו, ליישב סכסוך והכוונה במתן פיצוי הולם ללקוח במידה ויש צורך בדבר שכזה, מבלי להגיע לבית המשפט אשר עלול להיות יקר עוד יותר. במידה ולא תהיה ברירה אלא להגיע לבית המשפט, עורך הדין ידע לייצג אותנו בנושא ויהיה כבר בקיא בכל השתלשלות האירועים.

 

איזה סוג של עורך דין נצטרך?

קיימים סוגים שונים של עורכי דין, כאשר כל סוג של עורך דין יתאים למקרים שונים. במקרה של סכסוכים מול לקוחות יהיה עדיף להיעזר בשירותו של עורך דין המתמחה בתחום ליטיגציה אזרחית מסחרית. עורך דין מסוג זה ידע ראשית ליישב את הסכסוך ולדברר אותנו למול הלקוח, וכן יהיה עורך דין אשר בקיא בכל החוקים הקשורים בניהול העסק שלנו. בכך יוכל להגן עלינו מפני טיעוניו של הלקוח וכן בבית משפט במידת הצורך, ובנוסף ידע להקשיב לשני הצדדים ולהביא אותם להבנה והסכמה בנושא הסכסוך.

 

מול אילו סוגי סכסוכים אתם עלולים להיתקל?

כאמור, ניהול עסק כרוך בעבודה למול לקוחות. לא תמיד נסכים עם הלקוח ואז הדבר עלול להגיע לעימות. הסכסוכים למול הלקוחות יכולים להיות בעניינים שונים – טיעון בגין הפרת חוק שביצענו, הפרת זכויותיו של הלקוח, ניהול לא תקין של עסק, פגיעה אישית ועוד. על מנת להימנע ממצב בעייתי שיקשה עלינו בניהול העסק, כדאי לוודא שתמיד תעמדו בכלל החוקים המחייבים אתכם בעסק שלכם ותתייעצו עם עורך דין.

מאזניים
מאזניים

 

מאמרים באותו נושא