3 סוגי תביעות נזיקין הקיימות בשוק כיום

אנחנו שומעים הרבה על תביעות נזיקין בערוצי החדשות או בשיחות עם מכרים.

אבל מה זה בעצם תביעות נזיקין?

תביעות נזיקין הן שם כולל לתביעות שנגרם בהם נזק בין אם זה לגופינו, לנפשנו או/ו לרכושנו על ידי מעשה של אדם או גוף אחר.

כלומר תביעות שמוגשות לדין על ידי האדם שנגרם לו נזק (הניזוק) כדי לקבל פיצוי מהאדם או הגורם שגרם לו נזק (המזיק).

התביעות מחולקות ל3 סוגים עיקריים:  נזקי גוף, נזקי רכוש ותאונות דרכים (פלת"ד).

 

נזקי גוף

תביעות נזיקין של נזקי גוף הן תביעות בהן לניזוק נגרם נזק גופני על ידי המזיק. יש מגוון רחב של נזקים שיכולים להיגרם מסיבות שונות. למשל: נפילה או שבר בעקבות תאונת עבודה, נפילה מהמדרכה, תאונה שהתרחשה לתלמיד במוסד הלימודי שהוא לומד בו, פגיעה גופנית כתוצאה מרשלנות רפואית.

במקרה בו אתם תובעים גורם שגרם לכם או לקרובים אליכם לנזק גופני מומלץ להיעזר במשרד עורכי דין המומחים בתביעות נזיקין ועם ניסיון עשיר בטיפול בתביעות אלו. כדוגמת המשרד של מוטי ארד, חברת עורכי דין אשר יש להם ניסיון רב ומספר לא מבוטל של סיפורי הצלחה.

ליווי מקצועי של חברת עורכי דין בתביעת נזיקין שתגישו יעזור לכם להשיג בבית המשפט את הפיצוי הכספי לנזק הגופני שנגרם לכם ואף לכסף העתידי שיכלתם לקבל ללא הפגיעה הגופנית שנגרמה לכם על ידי המזיק. אומנם אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור ולמנוע את הפגיעה אבל בהחלט אפשר לדאוג שהמזיק יפצה אתכם וילמד את הלקח להבא.

 

נזקי רכוש

תביעות נזיקין של נזקי רכוש הן תביעות בהן לניזוק נגרם נזק לרכושו על ידי המזיק. תביעות נזקי הרכוש הנפוצות הן נזק שנגרם לדירה בעקבות נזילה או הצפה, פריצה דירה שלכם, ליקויי בניה, שריפה ועוד. במהלך התביעה תוכלו לתבוע את הפיצוי הן ממזיק שגרם לכם לנזק והן מהביטוח אם רכשתם פוליסת ביטוח. במהלך התביעה אפשר לדרוש פיצוי על הרכוש שנפגע ועל הזמן וההפסדים הכלכליים ורגשיים שהשקעתם כתוצאה מהפגיעה ברכוש שלכם.

 

תאונות דרכים

תביעות נזיקין בגין תאונות דרכים אלו יכולות לגרום לנזק גופני וגם לנזק ברכוש ואף חלילה לאיבוד חיי אדם. גורמים רבים מעורבים בתאונות דרכים וצריך להבין ממי אפשר לתבוע את הנזק. האם הבעיה נגרמה בשל בעיות בתכנון הכביש, ביצרן הרכב, אסון טבע, טעות אנוש של הנהג ברכב של הניזוק או של הנהג ברכב השני וכו'.

כמו כן, זמן הפגיעה גם יכול להשפיע על סוג התביעה – אם תאונת דרכים התרחשה בעבודה או בחזרה מהעבודה אז מדובר בתאונת עבודה.

 

לסיכום

בהגשת תביעות נזיקין רוצים להשיג את הפיצוי הכספי הכי גבוה על הנזק שנגרם לכם. כדי להשיג זאת חשוב  להיות מלווים בעורכי דין שמתמחים בסוג תביעת נזיקין שאתם מגישים לבית המשפט.

 

פטיש
פטיש
מאמרים באותו נושא