הוצאה לפועל – למה חשוב שתעשו זאת בלווי עו"ד?

יש אנשים שמגיעים לקשיים כלכליים שפוגעים ברווחתם, בבריאותם ובאושר שלהם.

כדי ליצור יציבות כלכלית יש ללמוד על מקרי קצה, על מנת לדעת איך להתנהל אם מגיעים למצב כזה.

קיים בלבול רב במושגים השונים בתחום זה, הנה הכתבה שתעשה לכם סדר – איך מגדירים אדם כפושט רגל? מהו הליך כינוס נכסים? כל זאת ועוד בכתבה

הבאה.

 

הוצאה לפועל

הוצאה לפועל היא זרוע של רשות האכיפה והגבייה במשרד המשפטים הממונה על הסדר חובות ואכיפת פסקי דין, למשל –פסק דין שלא שולם, שטר שחזר, תביעה על סכום קצוב, שטר משכנתא, ועוד. בהליך זה יש שני צדדים – החייב והזוכה. מחפשים סיוע בתחום ההוצאה לפועל? – עורך דין דן גנגינה ינחה אתכם בצורה הטובה ביותר.

 

חדלות פירעון

כשיש חובות רבים ומעט הכנסות מהצפוי, עלולה להיווצר בעיה של "חדלות פירעון" – חוסר יכולת לשלם את החובות הקיימים. במצב קיצוני במיוחד נוצר קושי לשלם על ההוצאות השוטפות בשגרה. כך בעצם נקלע היחיד/ האדם למצב של חדלות פירעון – במונחים משפטיים, מצב שהוא אינו יכול לשלם את חובותיו יחד עם ההוצאות השוטפות אל מול ההכנסות. מצב זה יכול להיות הגורם להוצאה לפועל.

 

למה חשוב לשכור את שירותו של עורך דין?

בין אם אתם אלה שצריכים לקבל כסף ממשהו או שאתם אלה שנמצאים בתוך הליך ההוצאה לפועל – כדאי לכם להיעזר בעורך דין. הכוח של העורך דין הוא בידע שלו וביכולת שלו לנתב את המציאות לטובתכם. אם לא תשתמשו בו אתם כנראה לא תגיעו למקום טוב. אז כדאי לכם ליצור קשר עם עורך דין הוצאה לפועל

 

פשיטת רגל

זהו ההליך המקביל להליך חדלות פירעון בהליכים שנפתחו עד 15/09/2019.  הליך זה אחראי על גביית חובות, בהתאם ליכולתו של החייב, אך יש לו מטרה נוספת. הליך פשיטת הרגל במהותו אמור להעניק לחייב אופציה להתחיל מחדש ולהתקדם אל עבר מצב כלכלי מכבד.

 

איך מגדירים אדם כפושט רגל/חדל פירעון?

כאשר אדם מגיע למצב של חדלות פירעון והנושים להם הוא חייב כסף מטרידים אותו רבות, הוא רשאי לפנות להוצאה לפועל בבקשה לפתיחת צו הליכים ליחיד, כאשר החוב הוא עד 150,000 ₪. חוב מעל 150,000 ₪ יוגש לממונה. סביר להניח שאם לא יעשה זאת, אחד הנושים יפנה להוצאה לפועל בשביל להגדיר אותו ככזה. האינטרס של הנושה להגדיר את החייב כפושט רגל הוא לקבל את המקסימום מהכסף שמגיע לו.

 

סיכום

הוצאה לפועל V מצב לא נעים שאף אדם לא רוצה להגיע אליו, לכן כדאי לכם מאוד להתכונן אליו ולהיעזר בשירותו של עורך דין מקצועי. זהו תחום מסובך שלא תצאו ממנו בשלום בעצמכם אז השקיעו בעורך דין איכותי ותראו תוצאות. בהצלחה!

 

פטיש
פטיש
מאמרים באותו נושא