איך לפתוח תיק גירושין ללא ידיעת הבעל

לעיתים, אנשים עשויים למצוא את עצמם עסוקים בהתלבטות האם לפתוח תיק גירושין, מבלי ליידע את הצד השני על כך.

הסיבות לפתיחת תיק גירושין, באופן מוסתר וללא ידיעתו של הצד השני, עשויות להיות שונות:

  1. בשל הפחד שאם הצד השני יידע על הרצון להתגרש ממנו, הוא יחפש להתנקם על כך ע"י פגיעה בזכויותיו של הצד היוזם.
  2. בשל רצון לזרז את תהליך הגירושין.
  3. בשל הכוונה שניתנה מצד גורם שלישי או מצד גורם מקצועי, שדרבן את הצד היוזם לפתוח תיק גירושין ללא ידיעתו של הצד השני.
  4. בכדי לנסות לעכל את הסיטואציה ולשקול בשנית אם כדאי לעשות צעד כזה (של גירושין) או שאולי כדאי לוותר על כך. פעמים גם זמן להבין לאן מערכת היחסים הזאת הכת.

 

אופן פתיחת תיק גירושין

במידה והאשה מעוניינת בפתיחת תיק גירושין, ללא ידיעתו של בעלה, עליה להתייצב בבית דין רבני או בבית המשפט לענייני משפחה, בבקשה שיפתחו עבורה יישוב סכסוך ולאחר מכן, לחכות להמצאה לצד הנגדי (לבעלה).

במהלך ימים אלה, עד להמצאה לצד הנגדי, על האשה להפגש עם עורך דין בתחום, שילווה אותה בגיבוש אסטרטגיה לניהול תיק הגירושין מול בעלה.

 

דגשים חשובים ביישוב סכסוך התייעצות עם עורך דין

להליך פתיחת תיק גירושין, ללא ידיעת הבעל, עשויות להיות השלכות משמעותיות בנוגע לעתידה של האשה ולפיכך יש לבצע אותו בחכמה, תוך שימת לב לכמה דגשים:

  1. ראשית, על האשה לבצע את פתיחת התיק, בלי מתן התראה או הודעה מוקדמת לבעל. במידה והבעל ידע על כוונותיה לפתוח תיק גירושין, הוא עלול להקדים אותה ולפתוח תיק גירושין בעצמו.
  2. כדאי לבדוק שהבעל לא מבצע מעקב אחר האשה ואחר תוכניותיה בעניין תיק הגירושין.
  3. יש לשים לב לכל טופס או מסמך הקשור ליישוב הסכסוכים מול הבעל, שכן, באם הבעל ימצא ראיה בחומר הכתוב, הוא עשוי לחשוף את כוונותיה של האשה בנוגע לפתיחת תיק הגירושין.

 

העלויות הכרוכות בפתיחת תיק גירושין

ככלל, הליך גירושין כרוך בעלויות לא מעטות, כאשר בראשן עומדת עלות פתיחת תיק גירושין. פתיחת התיק מתחילה בתשלום אגרה בסכום של כ 347 ₪, אותה יש לשלם במזכירות בין הדין המטפל. מעבר לכך, לעלות הכללית של הליך הגירושין מתווסף גם שכר הטרחה אותו נדרשים בני הזוג לשלם לעורך הדין שמלווה אותם.

 

פתיחת תיק גירושין בהסכמה

במידה ופתיחת תיק הגירושין נעשה תוך הסכמה בין בני הזוג, הדבר יוכל להקל באופן ניכר על כל ההליך המשפטי, הכרוך בביצוע הגירושין ובהשלכות שעשויות לנבוע כתוצאה ממנו. לרוב, הסכם גירושין כולל בתוכו סוגיות שונות, כגון: חלוקת הרכוש בין בני הזוג, תשלום המזונות שלאחר הגירושין ועוד. באם יחליטו בני הזוג על הסכם גירושין מבעוד מועד, הדבר יוכל לחסוך עבורם זמן ומשאבים יקרים.

 

גבר אישה ולב
גבר אישה ולב
מאמרים באותו נושא