כל מה שרציתם לדעת על משפט ולא העזתם לשאול

האם זה חוקי?

לרוב "אי ידיעת החוק"  לא פותרת את האדם מעונש או קנס במקרה של הפרתו. בנוסף, פעמים רבות אנו חווים עוול שנגרם לנו ומגלים בדיעבד, ולעיתים גם אחרי מספר שנים, שהדבר היה מנוגד לחוק ויכולנו לתבוע את הפוגע. אז מה עושים?

כמעט כל אדם ייתבע לדין או יתבע אדם אחר במהלך חייו ויצטרך להיפגש עם עורך דין ליעוץ. תחומי המשפט השונים חולשים על כל תחומי החיים, דיני משפחה, ממונות, תעבורה, עבודה, פליליים ועוד.  על מנת למנוע טעויות בשוגג ולדעת את זכויותינו, רצוי להתייעץ עם עורך דין. מכיוון שאי אפשר להתייעץ עם עורך דין על כל דבר פעוט – באה לעזרתנו גם המדיה.

 

מאמרים משפטיים באינטרנט

כתיבת שאלה משפטית במנוע חיפש תניב גישה למאמרים משפטיים מפורטים ברגע אחד. את המאמרים כותבים עורכי דין מהשורה הראשונה ויכולים לתת אינדיקציה טובה אם צריך לגשת ליעוץ אישי נוסף או לא. מאמר משפטי טוב יכיל את כל המידע החוקי בתחום ספציפי. המאמרים יכולים להיות כחלק מאתר של עורך דין מסוים או בספריות משפטיות.

 

פורומים משפטיים ברחבי הרשת

עורכי דין רבים נותנים יעוץ התחלתי באתר הפרטי שלהם או בפורומים משפטיים. פורומים מוכרים הם "פסקדין",  אתר הפורומים המשפטיים, iLaw ועוד.  אחרי שביררנו את העמדה המשפטית בעזרת האינטרנט אנו יכולים לבחור אם להמשיך להתייעץ עם עורך דין או לא.

 

יעוץ עם עורך דין בתשלום

עורכי הדין מתמחים כל אחד בתחומו. עורכי דין לעניינים פליליים, כלכליים, דיני חוזים, מקרקעין, עבודה, ענייני משפחה ועוד. עורכי הדין מקבלים שכר שעתי על יעוץ אישי.

 

יעוץ משפטי חינמי על ידי עורכי דין, משפטנים או סטודנטים

משרד המשפטים והביטוח הלאומי נותנים סיוע משפטי חינם למעוטי יכולת על מנת לממש את זכותו של כל אדם לייצוג משפטי. ישנם מרכזים ואגודות הנותנים יעוץ משפטי חינם לזכאים. ביניהם אפשר למצוא את תכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין. שי"ל – "שירות ייעוץ לאזרח" בו יש מחלקה משפטית המופעלת על ידי עורכי דין ומשפטנים. "הקליניקה לסיוע משפטי אזרחי" של אוניברסיטת בר אילן – דרכם מקבלים יעוץ וסיוע משפטי מסטודנטים למשפטים. בתי הדין השונים מפעילים גם הם מערך סטודנטים המייעצים לתובעים ועוזרים להם בכתיבת כתב תביעה במקרה הצורך. ובנוסף ישנן עמותות ייחודיות המתמחות בין השאר גם בסיוע משפטי בתחומן.

 

לסיכום – מה אני עושה אם נתקלתי בבעיה משפטית?

דבר ראשון אני צריך להבין אם אכן יש כאן נושא לדיון משפטי, ובעידן האינטרנט הדבר קל מאד: כותבים את השאלה בגוגל, או במנוע חיפוש אחר, ומקבלים מידע מקריאת מאמר משפטי. אם אנו מוצאים שאכן יש בעיה חוקית בעניינינו אנו יכולים לפנות לפורומים משפטיים ולהתייעץ עם עורכי דין בתשלום או בחינם.

 

משקל
משקל
מאמרים באותו נושא