מה ההבדל בין הגבלה רגילה להגבלה בנסיבות מחמירות

אף בית עסק או אדם פרטי לא מעוניין שחשבון הבנק שלו יהיה מוגבל.

במידה וקורה מצב כזה בין אם זוהי הגבלה רגילה ובין אם הגבלה חמורה, יש לבטל אותה.

המאמר יעמוד על ההבדל בין הגבלה רגילה להגבלה בנסיבות חמורות.

 

חשבון בנק מוגבל

כשמדובר בחשבון בנק מוגבל הכוונה היא לחוסר יכולת לבצע פעולות בחשבון לאורך שנה. זוהי בעיה גדולה מכיוון שבעלי עסקים לא יכולים לשלם לספקים או לרשויות המס ולקוחות פרטיים לא יכולים לשלם את ההוצאות הקבועות שלהם. הסיבות המביאות להגבלת החשבון יכולות לנבוע כתוצאה ממשבר כלכלי עסקי, אישי או משבר כלכלי החל על כל המשק. חשבון בנק מוגבל נוצר עקב החזרת צ'קים. כאשר חוזרים לפחות 10 צ'קים במשך שנה הבנק מגביל את החשבון מהיום ה-15 לאחר שהצ'ק העשירי חוזר אלא אם כן מגישים בקשה לביטול ההגבלה באמצעות עורך דין. אף אחד לא רוצה להיות מוגבל כי זה יכול להוביל לשימוש מסיבי בכרטיסי האשראי ולבסוף למינוס גבוה.

 

מה ההבדל בין הגבלה רגילה של החשבון לבין הגבלה בנסיבות חמורות?

בעוד שההגבלה רגילה ניתן לעשות פעולות בחשבונות בנק נוספים ולמשוך מאותם חשבונות צ'קים. בהגבלה בנסיבות חמורות הגישה לחשבונות נוספים חסומה. כלומר, כאשר הבנקים בהם נמצאים החשבונות הנוספים מודעים לכך שהוגבלתם באחד מחשבונות הבנק בצורה רגילה, הם יגבילו אתכם גם בחשבונות אחרים ותתקשו לקבל מסגרת אשראי ויכולת לבצע פעולות. בנוסף, הגבלה חמורה יכולה להיות כתוצאה משתי הגבלות רגילות לאורך 3 שנים בחשבון הבנק. לאמור, החשבון שלכם מוגבל, ביטלתם את ההגבלה אך במהלך 3 שנים הוא הוגבל שוב – אתם בבעיה! יתרה מכך, ההגבלה החמורה תמנע מכם גם להיות שותפים או מיופי כוח בחשבונות אחרים. במשך 3 שנים נמשכת ההגבלה החמורה ולכן חייבים לעשות הכל כדי לבטל אותה.

 

כיצד מבטלים הגבלה חמורה?

ביטול הגבלה חמורה בבנק או ביטול הגבלה רגילה נעשית על ידי הגשת ערעור מיום קבלת ההגבלה למשך 20 יום. ניתן גם להוציא צו מניעה לבית המשפט כדי שההגבלה לא תיעשה אך יש להוכיח או לפחות להביא סיבות מוצדקות מדוע הצ'קים חזרו לחשבון. הגשת הערעור יכולה להעניק לכם את הזמן לסדר את ענין הצ'קים והחובות גם אם לבסוף תידחה. עורך דין מיומן ומנוסה בתחום זה יכול לסייע לכם. הוא יבדוק את הסיבות להגבלת החשבון הרגילה או המחמירה וימצא את ההוכחות הדרושות או הסיבות לערער על ההחלטה. ייתכן וחלה טעות בכל הקשור לפירעונות הצ'קים שחזרו, ייתכן והצ'קים נפרעו לפי עיקול על החשבון שהבנק ידע עליו רק לאחר מכן, ייתכן ופקיד הבנק אישר את פירעון הצ'ק בעל פה ופקיד אחר ביטל את ההסכם מבלי לידע אתכם וכד'. לפיכך, עו"ד מקצועי יבדוק כל ענין לגופו באופן מקיף וייצג אתכם בהתאם.

 

מאזניים

מאמרים באותו נושא
פטיש
אחריות בנק כלפי לקוחותיו

בנקים נראים בעינינו לכאורה כמו בית עסק ככל העסקים – מקום בו ניתן להפקיד כסף, לקבל ריבית על השקעות או לקבל הלוואות בתנאים שונים. עם

קרא עוד »