עורך דין פלילי – למה אתם בכלל צריכים אותו?

לחיים יש את הקצב שלהם ופעמים רבות קורים מקרים בהם נעבור עבירות פליליות שונות, שיצריכו לפנות אל עורך דין פלילי. למה משנה מה הסיבה לביצוע העבירה ובאיזו עבירה מדובר, בתהליך המשפט כדאי שיעמוד לצידכם עורך דין פלילי.

 

 תפקידו של עורך דין פלילי

עורך הדין מייצג את הנחקרים, את החשודים ואת הנאשמים בכל העניינים של משפטים פליליים והתפקיד המרכזי שלו הוא למעשה לשמור על זכויות הנאשמים ולמזער את העונש של הנאשם. עורך הדין מלווה את הלקוח כבר מתחילת החקירה במשטרה ועד השלב שבו מתקבלת החלטה להגיש כתב אישום. במקרה בו הוחלט להעמיד לדין את הנאשם, עוה"ד יפעל לביטול כתב האישום ואף לזיכוי במשפט.

 

למה אתם צריכים עורך דין פלילי?

אחת השאלות העולות בקרב אנשים שמזדמנים לבית המשפט היא האם יש צורך בעורך דין או שאפשר להסתדר גם בלי? מאחר ולמצוא עורך דין פלילי טוב הוא תהליך, ושכר הטרחה לעיתים גבוה.
אמנם, עפ"י החוק אין חובה להיעזר בשירותיו של עורך דין אם לא רוצים. עם זאת, הסיכוי לנצח בבית המשפט קטן מאוד לעומת הסיכוי לנצח באמצעות ייצוגו של עורך דין.
הנה כמה סיבות מרכזיות ללמה צריך עורך דין פלילי:

 

בקיאות ברזי החוק

עורכי דין עברו מסלול ארוך והסמכות לפני  שקיבלו רישיון לעסוק במקצוע. את החומר שלמדו לאורך השנים אי אפשר לדחוס לכמה ימים של לימודים ואין אפשרות להשתוות לעורכי דין מבחינת הידע והבקיאות שלהם בתחום..
זוהי נקוד משמעותית שיש לקחת בחשבון שכן אם עורך דין ממוצע יכול לשלוף מהמותן חוקים וזכויות שיכולים להיות בעלי ערך בבית המשפט, הרי שאנחנו לא תמיד נדע לשלוף אותם מהמותן ואפילו לא אחרי ישיבה מרובה על הספרים, דבר שעשוי להוביל להפסד.

 

הזול הוא היקר

אמנם, זול יותר לייצג את עצמנו באופן עצמאי מאשר לשלם שכר טרחה לעורך דין, אך אם נשווה את הזמן הרב בו נצטרך להשקיע כדי ללמוד את החומר כראוי, נגלה כי הפערים לא משמעותיים בעוד שהפערים בין איכות הייצוג שנקבל הם גדולים מאוד.
עורך דין טוב יפעל להביא לתוצאות בזמן הקצר ביותר, מה שיביא לחסכון משמעותי בזמן ובכסף.

 

להפריד רגשות ועסקים

בכל תיק שמגיע לבית המשפט מעורבים מטענים רגשיים. בכדי להעלות טיעונים מנצחים, צריך לנתק את הרציונל מהרגש, דבר שקשה לעשות כנאשמים. עורך דין הוא צד שלישי  שלא מעורב אישית במקרה ולפיכך הוא לא מעורב רגשית בתיק. לכן, גם אם הוא מרגיש אמפטיה, הוא מפריד את הרגשות מהתיק.

 

לסיכום

לא באמת משנה באיזו עבירה הואשמתם או איך הגעתם לסיטואציה, כדאי ליצור קשר עם עורך דין מקצועי שיקשיב לכם ויגן על האינטרסים שלכם. https://www.martindale.co.il/%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99

 

עורך דין פלילי

 

 

מאמרים באותו נושא